ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارک اینتل Core i7-12700H از ۳۵ درصد عملکرد سریع‌ترش از رایزن 5000H خبر می‌دهد

بنچمارک پردازنده مخصوص لپ‌تاپ اینتل آلدر لیک Core i7-12700H در پایگاه داده گیک‌بنچ فاش شده و نتایج آن نشان می‌دهد که این پردازنده تا ۳۵ درصد از سری AMD رایزن 5000H سریع‌تر است. اینتل Core ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

بنچمارک پردازنده مخصوص لپ‌تاپ اینتل آلدر لیک Core i7-12700H در پایگاه داده گیک‌بنچ فاش شده و نتایج آن نشان می‌دهد که این پردازنده تا ۳۵ درصد از سری AMD رایزن 5000H سریع‌تر است.

اینتل Core i7-12700H که ۱۴ هسته و ۲۰ رشته دارد، در آزمون تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به ترتیب امتیازات ۱۳۴۰ و ۱۱۱۳۸ را به دست آورده است. این پردازنده در گیک‌بنچ روی لپ‌تاپ گیگابایت AERO 5 XE مشاهده شده و سرعت پایه کلاک آن ۲.۷ گیگاهرتز بوده است. پردازنده اینتل ۲۴ مگابایت کش L3 دارد و انتظار می‌رود که توان طراحی حرارتی آن ۳۵ تا ۴۵ وات باشد. این دستگاه همچنین ۳۲ گیگابایت رم DDR4-2666 داشته است.

اگر نتایج اینتل Core i7-12700H را با رقبا مقایسه کنیم می‌توانیم به برتری ۳۵ درصدی نسبت به AMD رایزن 9 5980HX و برتری ۳۳ درصدی نسبت به اینتل Core i9-11980H برسیم که هر دو سریع‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار هستند. این تراشه در مقایسه با اینتل Core i7-10750H تقریبا دو برابر قوی‌تر عمل می‌کند.

نکته قابل توجه این است که سرعت کلاک پردازنده نسل دوازدهم اینتل در مقایسه با بنچمارک‌هایی که قبلا از این تراشه منتشر شده فرق می‌کند. این پردازنده قبلا در لپ‌تاپ HP Omen به همراه کارت گرافیک RTX 3080 Ti دیده شده بود و سرعت کلاک پایین‌تری داشت. در بنچمارک قبلی سرعت پایه و حداکثر سرعت کلاک Core i7-12700H برابر ۲.۴۵ و ۴.۲ گیگاهرتز اعلام شده بود. در حالی که حداکثر کلاک این تراشه حالا ۴.۵ گیگاهرتز ثبت شده است.

علت این تفاوت احتمالا مربوط به توان طراحی دمایی است. لپ‌تاپ گیگابایت به احتمال زیاد سیستم مدیریت گرمای بهتری دارد و می‌تواند قدرت بالاتری را در طول زمان ارائه کند. در مجموع به نظر می‌رسد که اینتل با معرفی پردازنده‌های جدید خود نسبت به رقیب فاصله خوبی ایجاد کرده، اما باید منتظر باشیم تا ببینیم AMD چه زمانی نسل بعدی پردازنده‌هایش را معرفی می‌کند و این محصولات چه عملکردی در مقابل پردازنده‌های اینتل خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی