ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سلامت

روش درمان درد مزمن کمر با واقعیت مجازی از FDA آمریکا مجوز گرفت

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد که به سیستم واقعیت مجازی به عنوان درمانی برای درد مزمن کمر مجوز داده است. این درمان EaseVRx نام دارد و به فهرست درمان‌های دیجیتالی می‌پیوندد که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد که به سیستم واقعیت مجازی به عنوان درمانی برای درد مزمن کمر مجوز داده است. این درمان EaseVRx نام دارد و به فهرست درمان‌های دیجیتالی می‌پیوندد که در طول سال‌های اخیر از FDA مجوز گرفته‌اند.

در روش درمانی EaseVRx از یک هدست واقعیت مجازی و یک دستگاه اضافه استفاده می‌شود که صدای نفس کشیدن کاربر را تقویت می‌کند تا به فرد در تنفس صحیح کمک کند. در این روش از اصول درمان رفتاری-شناختی بهره گرفته شده که سعی می‌کند در شناسایی و درک الگوهای فکری و احساسات به افراد یاری برساند. این سازوکار از طریق آرام‌سازی، پرت کردن حواس و افزایش آگاهی درباره سیگنال‌های داخلی به درمان دردها می‌پردازد.

سازمان غذا و دارو با مطالعه اطلاعات مربوط به آزمایش هشت هفته‌ای EaseVRx روی ۱۷۹ نفر این مجوز را صادر کرده که همگی به مدت شش ماه یا بیشتر درد ناحیه پایین کمر داشتند. نیمی از این افراد از برنامه EaseVRx استفاده کردند و سایرین با یک برنامه واقعیت مجازی دو بعدی که فاقد روش‌های درمان رفتاری شناختی بود، روبرو بودند.

حدود دو سوم شرکت‌کنندگان در گروه EaseVRx اعلام کردند که بیش از ۳۰ درصد درد آن‌ها کمتر شده، در حالی که فقط ۴۱ درصد از گروه کنترل از کاهش مشابه شدت درد خبر دادند. این میزان از کاهش درد تا سه ماه برای گروه EaseVRx باقی ماند، اما در گروه کنترل چنین شرایطی مشاهده نشد.

«کریستوفر لوفتوس»، مدیر دفتر دستگاه‌های درمان جسمی و عصبی FDA در بیانیه‌ای در این باره گفت این سیستم VR می‌تواند جایگزینی برای درمان‌های اپیوئید کمر درد باشد. تحقیقات نشان داده که رویکردهای روانی می‌تواند در درمان دردهای مزمن برای برخی افراد موثر باشد.

EaseVRx توسط شرکت AppliedVR توسعه یافته که در حال حاضر مشغول آزمایش همین پلتفرم برای درمان فیبرومیالژیا، دردهای مربوط به سوختگی و درد زایمان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی