ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شیائوپنگ G9 معرفی شد؛ چهارمین خودروی برقی استارتاپ چینی با مشخصاتی پیشرفته

شرکت چینی شیائوپنگ موتورز از یک محصولی در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی کرد. این محصول یک کراس‌اوور برقی با نام G9 است که طراحی مدرنی داشته و از آخرین تکنولوژی‌ها و سیستم‌های کمکی راننده سود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

شرکت چینی شیائوپنگ موتورز از یک محصولی در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی کرد. این محصول یک کراس‌اوور برقی با نام G9 است که طراحی مدرنی داشته و از آخرین تکنولوژی‌ها و سیستم‌های کمکی راننده سود می‌برد.

استارتاپ شیائوپنگ با معرفی کراس‌اوور G3 در سال 2018 وارد بازار خودرو شد. این کراس‌اوور هم به لحاظ طراحی و هم به لحاظ تکنولوژیکی شباهت‌هایی به تسلا مدل X دارد، به همین خاطر پس از معرفی، جنجال‌های زیادی بر سر آن ایجاد شد. پس از G3 شیائوپنگ سدان پرچمدار P7 را در سال 2019 پرده‌برداری کرد که آن هم به نوعی رقیب تسلا مدل S محسوب می‌شود. سومین محصول این استارتاپ سدان P5 است که آگوست گذشته رونمایی شد و بسیاری آن را رقیب تسلا مدل 3 می‌دانند.

شیائوپنگ P5

جدیدترین محصول شیائوپنگ یعنی G9 ابعاد بزرگ‌تری نسبت به G3 دارد. به گفته کمپانی این خودرو از همان ابتدا با هدف گرفتن بازارهای بین‌المللی و صادرات به سایر کشورها طراحی شده و از نظر ایمنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. شیائوپنگ تاکید می‌کند این خودرو با استانداردهای اروپایی در تطابق کامل بوده و خواهد توانست امتیازهای مناسبی را از موسساتی چون یوروانکپ دریافت نماید. بد نیست بدانید این کمپانی در بازار نروژ حضور دارد.

نمای روبرویی شیائوپنگ G9 بر مبنای فلسفه چهره ربات X طراحی شده و شباهت زیادی به دیگر اعضای خانواده خود دارد. جالب اینکه دو لایدار این خودرو با چراغ‌های اصلی یکپارچه هستند و ساختار واحدی را با آنها ایجاد کرده‌اند.

در نمای جانبی شیائوپنگ G9 طراحی بسیار پخته‌ای دارد، طوری که شاید بسیاری آن را یک خودروی اروپایی تصور کنند. همانند اکثر مدل‌های برقی، در این کراس‌اوور نیز دستگیره‌ها کشویی بوده و هنگام حرکت یا پارک در جای خود مخفی می‌شوند.

شیائوپنگ G9 در نمای عقب هم طراحی بروز و مدرنی دارد. چینی‌ها در این بخش با پیروی از رویه پرطرفدار این روزهای جهان خودرو، شاسی‌بلند جدید خود را به چراغ‌های LED سرتاسری تجهیز کرده‌اند.

متاسفانه در حال حاضر تصاویر یا اطلاعاتی از داخل کابین G9 منتشر نشده، اما به احتمال قوی در این بخش هم با فضایی مدرن و جذاب روبرو خواهیم بود.

شاسی‌بلند G9 اولین خودروی شیائوپنگ است که با نسخه چهارم از سیستم کمک راننده X-Pilot 4.0 وارد بازار می‌شود. همچنین این خودرو اولین مدلی است که بر مبنای پلتفرم X-EEA 3.0 تولید شده؛ پلتفرمی که نرم‌افزار، سخت‌افزار و تجهیزات ارتباطی یکپارچه‌ای دارد. به گفته شیائوپنگ G9 از آپدیت‌های نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند و در عرض 30 دقیقه می‌توان ثابت‌افزار (Firmware) آن را بروزآوری کرد.

این کراس‌اوور با تکنولوژی شارژ 800 ولتی نیز سازگاری دارد و تنها با 5 دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش مسافت 200 کیلومتری در باتری آن ذخیره می‌شود. جالب اینکه شیائوپنگ میزان راندمان این خودرو را بالای 95 درصد اعلام کرده است. این شرکت چینی افزوده شارژرهای اختصاصی با نرخ جریان 670A+ و گواهی استاندارد IP67 توسعه خواهد داد تا خیال مشتریان از بابت شارژ ایمن و آسان، راحت باشد.

متاسفانه مثل مشخصات فنی، درباره قیمت و زمان عرضه هم فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی