ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل ارسال پردازنده‌های Alder Lake-P به سازندگان لپ‌تاپ را شروع کرد

اینتل چند وقت پیش از پردازنده‌های نسل دوازدهم Alder Lake برای دسکتاپ‌ها رونمایی و آن‌ها را روانه بازار کرد. علاقه‌مندان منتظر معرفی نسخه مخصوص لپ‌تاپ این پردازنده‌ها هستند و حالا یکی از مقامات اینتل بدون ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

اینتل چند وقت پیش از پردازنده‌های نسل دوازدهم Alder Lake برای دسکتاپ‌ها رونمایی و آن‌ها را روانه بازار کرد. علاقه‌مندان منتظر معرفی نسخه مخصوص لپ‌تاپ این پردازنده‌ها هستند و حالا یکی از مقامات اینتل بدون اشاره به مشخصات این پردازنده‌ها، از آغاز ارسال پردازنده‌های Alder Lake-P به سازندگان لپ‌تاپ خبر داده است.

یکی از مقامات اینتل در توییتی در کنار اعلام آغاز ارسال این پردازنده‌ها برای تولیدکنندگان، به تیم اینتل در سراسر جهان بخاطر سخت‌کوشی و تعهد برای رساندن این محصولات، تبریک گفته است. با این وجود، هنوز اطلاع رسمی از مشخصات پردازنده‌های Alder Lake-P نداریم.

نسخه دسکتاپ این پردازنده‌ها از معماری هیبریدی بهره می‌برند، بنابراین نسخه‌های لپ‌تاپ هم با چنین طراحی از راه می‌رسند. طبق شایعات، پردازنده‌های قدرتمند به ۶ هسته پرقدرت Golden Cove یا P-Cores مجهز می‌شوند و از ۸ هسته کم‌مصرف Gracemont یا E-Cores بهره می‌برند. در نمونه‌های ضعیف‌تر باید منتظر 2 هسته P و 8 هسته E باشیم.

پردازنده‌های Alder Lake-P

با توجه به پیکربندی‌های افشا شده، کاربران در بالاترین نسخه به ۱۴ هسته و ۲۰ رشته دسترسی پیدا می‌کنند که تفاوت زیادی با نسخه‌های دسکتاپ ندارد. بالاترین پردازنده Alder Lake-S از ۱۶ هسته و ۲۴ رشته بهره می‌برد.

چند وقت پیش نتایج بنچمارک پردازنده Core i7-12700H به اینترنت راه پیدا کرد که از ۳۵ درصد عملکرد بهتر نسبت به پردازنده پرچمدار AMD خبر می‌داد. علاوه بر این، در بخش چند هسته‌ای تا ۴۵ درصد از نسل قبلی‌اش یعنی اینتل Core i7-11700H سریعتر بود. در کنار AMD و نسل قبلی، این پردازنده اینتل در برخی بنچمارک‌ها از تراشه اپل M1 مکس هم عملکرد سریعتری دارد.

پردازنده‌های Alder Lake-P اینتل اعضای قدرتمند دیگری هم خواهند داشت که با نام‌های Core i7-12800H و Core i9-12900HK روانه بازار می‌شوند. پردازنده دوم عملکردی بالاتر از اپل M1 مکس و رایزن 9 5980HX در بنچمارک‌ها از خودش نشان داده است.

انتظار می‌رود اینتل در نمایشگاه CES 2022 که اوایل سال آینده میلادی برگزار می‌شود، از پردازنده‌های جدیدش برای لپ‌تاپ‌ها بطور کامل رونمایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی