ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا از کارت گرافیک ورک‌استیشن RTX A4500 رونمایی کرد

انویدیا دو کارت گرافیک جدید با معماری Ampere معرفی کرده که یکی از آن‌ها، نسخه ارتقا یافته یک محصول تقریبا قدیمی به حساب می‌آید. کارت گرافیک جدید RTX A4500 نام دارد که از ۲۰ گیگابایت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

انویدیا دو کارت گرافیک جدید با معماری Ampere معرفی کرده که یکی از آن‌ها، نسخه ارتقا یافته یک محصول تقریبا قدیمی به حساب می‌آید. کارت گرافیک جدید RTX A4500 نام دارد که از ۲۰ گیگابایت حافظه اختصاصی بهره می‌برد و محصول دوم، RTX A2000 است که مرداد ماه معرفی شده بود، اما در نسخه جدید با دو برابر حافظه اختصاصی بیشتر روبه‌رو هستیم.

با معرفی این کارت‌های گرافیک، حالا انویدیا ۶ کارت گرافیک ورک‌استیشن با معماری Ampere دارد. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی این دو کارت گرافیک جدید انویدیا داریم.

مشخصات کارت گرافیک انویدیا RTX A4500

این کارت گرافیک از ۷۱۶۸ هسته کودا و پردازشگر گرافیکی GA102 بهره می‌برد. در این محصول از ۲۲۴ هسته تنسور و ۵۶ هسته RT استفاده شده و فرکانسی برابر ۱.۶۳ گیگاهرتز دارد. انویدیا برای این کارت گرافیک از ۲۰ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 و رابط باس ۳۲۰ بیتی با سرعت ۱۶ گیگابایت بر ثانیه استفاده کرده که پهنای باند ۶۴۰ گیگابایت بر ثانیه را به همراه می‌آورد. توان طراحی حرارتی این کارت گرافیک برابر ۲۰۰ وات است.

توان این کارت گرافیک در FP32 برابر ۲۳.۷ ترافلاپس است و در RT و تنسور به ترتیب عملکردش به ۴۶.۲ و ۱۸۲.۲ ترافلاپس می‌رسد. در کارت گرافیک RTX A4500 از ۴ خروجی دیسپلی پورت ۱.۴ استفاده شده و از یک کانکتور ۸ پینی بهره می‌برد. کاربران می‌توانند با استفاده از یک NVLINK دو کارت گرافیک را به یکدیگر متصل کرده و به ۴۰ گیگابایت حافظه دسترسی پیدا کنند.

مشخصات نسخه جدید انویدیا RTX A2000

این کارت گرافیک در گذشته معرفی شده بود، اما حالا با نسخه جدیدش روبه‌رو هستیم که بجای ۶ گیگابایت حافظه، از ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6 بهره می‌برد. RTX A2000 دارای معماری Ampere است و به ۳۳۲۸ هسته کودا، ۱۰۴ هسته تنسور و ۲۶ هسته RT مجهز شده. عملکرد این کارت گرافیک در RT، FP32 و تنسور به ترتیب به ۸، 15.6 و 63.9 ترافلاپس می‌رسد.

انویدیا برای این محصولش از رابط باس ۱۹۲ بیتی با سرعت ۱۲ گیگابایت بر ثانیه استفاده کرده و مجموع پهنای باند ۲۸۸ گیگابایت بر ثانیه دارد. کارت گرافیک RTX A2000 از یک فن بهره می‌برد و توان طراحی حرارتی ۷۰ واتی دارد. انویدیا برای این محصولش ۴ خروجی مینی دیسپلی‌پورت ۱.۴ درنظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی