ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پای ویروس کرونای امیکرون به بریتانیا، آلمان و ایتالیا باز شد

در شرایطی که جهان فکر می‌کرد می‌تواند به شرایط عادی برگردد، شناسایی اولین موارد ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا با نام امیکرون در کشورهایی مثل بریتانیا، آلمان، ایتالیا، جمهوری چک و هلند باعث نگرانی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

در شرایطی که جهان فکر می‌کرد می‌تواند به شرایط عادی برگردد، شناسایی اولین موارد ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا با نام امیکرون در کشورهایی مثل بریتانیا، آلمان، ایتالیا، جمهوری چک و هلند باعث نگرانی بسیاری از متخصصان بهداشت شده و محدودیت‌های تازه‌ای را در مبادی ورود و خروج به وجود آورده است.

بریتانیا، آلمان و ایتالیا از شناسایی اولین موارد ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون خبر دادند. به دنبال این اتفاق، «بوریس جانسون»، نخست وزیر بریتانیا از دستورالعمل‌های جدیدی برای کنترل ویروس پرده برداشت. بسیاری از کشورها محدودیت‌هایی را برای ورود مسافر از کشورهای جنوب آفریقا وضع کرده‌اند.

«ساجد جاوید»، وزیر بهداشت بریتانیا می‌گوید دو مورد ابتلا به کرونای امیکرون در این کشور قبلا در جنوب آفریقا حضور داشتند. بریتانیا حالا از تمام کسانی که وارد این کشور می‌شوند در پایان روز دوم تست PCR می‌گیرد و آن‌ها را قرنطینه می‌کند تا نتیجه تست‌شان منفی شود. افرادی که با مبتلایان امیکرون در ارتباط بوده‌اند هم باید ۱۰ روز خودشان را قرنطینه کنند. جانسون اعلام کرده که قوانین برای استفاده از ماسک در این کشور سخت‌گیرانه‌تر می‌شود.

وزیر بهداشت ایالت باواریای آلمان هم از کشف دو مورد ابتلا به امیکرون خبر داده است. این دو نفر در تاریخ ۳ آذر وارد شهر مونیخ شدند و حالا در قرنطینه به سر می‌برند. در ایتالیا، موسسه ملی سلامت اعلام کرده که اولین نمونه ابتلا به این گونه جدید را در فردی در شهر میلان شناسایی کرده که به‌تازگی از موزامبیک به ایتالیا آمده است.

مقامات بهداشت جمهوری چک هم می‌گویند در حال بررسی شرایط گونه کووید-۱۹ بیمار مشکوکی هستند که اخیرا در نامیبیا حضور داشته است. پیش‌تر مقامات هلند اعلام کرده بودند که تست کرونای ۶۱ نفر از بین ۶۰۰ مسافری که در دو پرواز از آفریقای جنوبی به فرودگاه آمستردام رسیده بودند، مثبت شده است. آن‌ها اکنون در حال انجام آزمایش‌های بیشتر هستند تا ببینند گونه کرونای آن‌ها امیکرون بوده یا خیر.

اگرچه همه‌گیرشناسان می‌گویند احتمالا وارد مرحله‌ای شده‌ایم که اعمال محدودیت‌های مسافرتی اکنون دیگر نمی‌تواند جلوی گسترش جهانی ویروس کرونای امیکرون را بگیرد، ولی خیلی از کشورها از جمله آمریکا، برزیل، کانادا و کشورهای اتحادیه اروپا ورود مسافر از جنوب آفریقا را ممنوع اعلام کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amour
    Amour | ۷ آذر ۱۴۰۰

    خواهشا اینبار، آپدیت جدیدی از کرونا به ایران وارد نکنید! از تمام راهکارهای ممکن بهره بگیرید!

    • avvvvab
      avvvvab | ۷ آذر ۱۴۰۰

      سلام
      برای جلوگیری از شیوع کرونا/ کاهش احتمال مرگ ناشی از تلاقی ابتلای مجهول به کرونا و تزریق واکسن، بایستی مراکز واکسیناسیون -مثل سالن فرودگاه- به دو بخش تقسیم شود: ابتدا تست فوری اخذ شود، اگر بعد از یکربع [ساعت] جواب تست مثبت شد، تلقیح/ پرواز انجام نشود و ارباب‌رجوع/ مشتری به اورژانس فرستاده شود
      همچنین سالن مرزها به دو بخش تقسیم شود: قبل از اخذ مدارک از مسافرین تست فوری گرفته شود تا در صورت مثبت بودن، شهروند قرنطینه شود و از ورود مسافر خارجی جلوگیری شود
      تست 72 ساعته PCR را نمی‌توان جایگزین تست بلافاصله نمود زیرا بدیهی است احتمال ابتلای مجهول فرد -طی این مدت- نادیده گرفته میشود که همین علّت واگیری است
      و السلام

مطالب پیشنهادی