ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مرک از اثربخشی پایین‌تر قرص مولنوپیراویر نسبت به مطالعات قبلی خبر داد

شرکت «مرک» اخیرا در گزارشی اطلاعات مربوط به قرص کرونای «مولنوپیراویر» را به‌روز کرده و می‌گوید مطالعات نشان داده‌اند که داروی آن‌ها خیلی کمتر از آن‌چه قبلا گزارش شده بود در پیشگیری از بستری شدن ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

شرکت «مرک» اخیرا در گزارشی اطلاعات مربوط به قرص کرونای «مولنوپیراویر» را به‌روز کرده و می‌گوید مطالعات نشان داده‌اند که داروی آن‌ها خیلی کمتر از آن‌چه قبلا گزارش شده بود در پیشگیری از بستری شدن و مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ موثر است.

داده‌های مربوط به تحقیق جدید مرک نشان می‌دهد که قرص مولنوپیراویر در ۱۴۳۳ بیمار تا ۳۰ درصد از بستری و مرگ جلوگیری کرده است. مطالعات قبلی حاکی از آن بود که داروی این شرکت در ۷۷۵ بیمار تا ۵۰ درصد اثربخش بوده است. این قرص با همکاری شرکت «ریجبک» ساخته شده است.

اثربخشی پایین مولنوپیراویر می‌تواند سفارشات کشورها برای خرید این دارو را در معرض خطر قرار دهد. این مسئله به خصوص با توجه به تحقیقات فایزر که نشان می‌داد داروی کرونای این شرکت در ۱۲۰۰ شرکت‌کننده تا ۸۹ درصد در جلوگیری از بستری و مرگ موثر بوده، حائز اهمیت است.

در اطلاعات جدید مرک ذکر شده که نرخ بستری و مرگ و میر بیماران در گروه دریافت‌کننده قرص مولنوپیراویر ۶.۸ درصد و در گروهی که دارونما دریافت کرده بودند ۹.۶ درصد بوده است. در گروه مولنوپیراویر یک نفر از دنیا رفت، در حالی که در گروه دارونما ۹ نفر جان خود را از دست دادند. به دنبال اعلام این خبر، قیمت سهام مرک افت پیدا کرد.

گزارش جدید مرک در شرایطی منتشر می‌شود که سازمان غذا و داروی آمریکا قرار بود به‌زودی برای صدور مجوز به قرص مولنوپیراویر تشکیل جلسه دهد. این سازمان قرار بود درباره مزایای استفاده از این دارو در برابر عوارض احتمالی آن، گروه‌های سنی هدف و تاثیر مولنوپیراویر بر احتمال افزایش جهش‌ها تصمیم‌گیری کند.

قرص‌هایی مثل مولنوپیراویر و «پکس‌لووید» فایزر می‌توانند به سلاح مناسبی برای کنترل همه‌گیری تبدیل شوند. این درمان‌ها به‌خصوص برای افرادی که واکسن روی آن‌ها اثربخشی ندارد، بسیار مناسب‌ هستند. افراد در روزهای اولیه بیماری با استفاده از این قرص‌ها می‌توانند در خانه به درمان خود مشغول شوند و مواجهه آسان‌تری با کووید-۱۹ داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی