ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن شیوا
تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن شیوا؛ آموزش زبان انگلیسی از مقدماتی تا پیشرفته

در حال حاضر برنامه‌های آموزش زبان بسیار زیادی وجود دارند اما ویژگی که باعث منحصر به فرد شدن اپلیکیشن شیوا می‌شود؛ رابط کاربری ساده و البته آموزش همه‌جانبه آن است. در ادامه مطلب، به این ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

در حال حاضر برنامه‌های آموزش زبان بسیار زیادی وجود دارند اما ویژگی که باعث منحصر به فرد شدن اپلیکیشن شیوا می‌شود؛ رابط کاربری ساده و البته آموزش همه‌جانبه آن است. در ادامه مطلب، به این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی نگاهی خواهیم انداخت.

اپلیکیشن شیوا در محیط نسبتا ساده و روان خود با استفاده از چهار ترم مختلف که سطح مقدماتی تا پیشرفته را تشکیل می‌دهد به بحث موردنیاز آموزش زبان انگلیسی می‌پردازد. رابط کاربری شیوا یکی از ساده‌ترین موارد در بین اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود که به همین دلیل علاوه بر کاربران بزرگسال، کودکان نیز به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

آموزش‌های اپلیکیشن شیوا به چهار ترم مختلف تقسیم می‌شوند و هر یک از این ترم‌ها شامل شانزده درس مختلف می‌شود. با باز کردن کارت مربوط به هر یک از درس‌ها متوجه خواهید شد که نحوه آموزش زبان این اپلیکیشن نیز شامل چهار بخش اصلی مکالمه، واژگان، گرامر و شنیداری/گفتاری می‌شود که هرکدام به شیوه خاص خود ارائه می‌شود.

اپلیکیشن شیوا
بخش مکالمه روی موضوعات مختلفی تمرکز دارد

استفاده از صوت به خوبی در این اپلیکیشن قرار داده شده است. تمام موارد بخش مکالمه با دو صوت مختلف بیان می‌شوند و کاربران می‌توانند با استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا، نسبت به پخش مجدد یا متوقف کردن آن‌ها اقدام کنند. همچنین مکالمات به همراه ترجمه نمایش داده می‌شود که این قابلیت در تنظیمات بخش قابل فعال یا غیرفعال شدن است. در بخش تنظیمات این قسمت، همچنین می‌توانید نسبت به تغییر صوت اقدام کنید.

بخش واژگان شامل بخش اصلی آموزش واژگان جدید می‌شود که در این بخش نیز کلمه‌ها به صورت خودکار با صوت اختصاصی اپلیکیشن شیوا پخش می‌شوند و ترجمه کلمات به همراه تصویری از آن‌ها برای درک بهتر قرار گرفته است. پس از تکمیل کردن بخش واژگان جدید، توسعه‌دهندگان تمرین‌های کوتاهی برای مرور آن‌ها قرار گرفته‌اند که به یادگیری این دسته از واژگان کمک بیشتری می‌کند.

در بخش گرامر نیز به خوبی از صوت استفاده شده و «گرامر جدید» مانند یک کلاس زبان واقعی به شما آموزش داده می‌شود. علاوه بر این، تمام موارد عنوان شده در صوت روی نمایشگر صفحه نیز نوشته می‌شوند که کاربران می‌توانند نکات آن را در صورت نیاز برای خود یادداشت کنند. در این بخش نیز پس از ارائه گرامر درس جدید، تمرین‌ها و چالش‌های کوتاهی در نظر گرفته شده که باید آن‌ها را انجام دهید.

آخرین بخش نیز شنیداری/گفتاری است که در آن به تمرین شنیدن (Listening) و صحبت کردن (Speaking) پرداخته می‌شود. در این بخش علاوه بر استفاده از صوت، نیاز است تا دسترسی میکروفن دستگاه خود را نیز برای اپلیکیشن صادر کنید، زیرا در برخی چالش‌ها باید کلمه یا جمله درخواست شده را برای اپلیکیشن تلفظ کنید تا درست یا غلط بودن آن را تشخیص دهد.

اپلیکیشن شیوا

پس از به پایان رسیدن هر درس، کارنامه کلی مختصری برای شما باز خواهد شد (تصویر بالا) که در آن می‌توانید عملکرد کلی و نحوه پیشرفت خود را بررسی کنید.

البته زبانینو به عنوان توسعه‌دهنده اپلیکیشن شیوا تنها به چالش‌های کوتاه هر درس اکتفا نکرده است و پس از گذشت هشت جلسه یک «آزمون میان ترم» و در انتهای هر ترم یک «آزمون پایان ترم» از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شود که شامل تمام موارد توضیح داده شده در درس‌ها می‌شود.

باید اشاره کرد تمام درس‌ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار نخواهند گرفت و پس از درس چهارم، نیاز به دریافت اشتراک اپلیکیشن را دارید. با این وجود اگر به بخش اشتراک در حساب کاربری خود مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که نوعی اشتراک رایگان محدود نیز در اختیار دارید که در طول هفته، به مدت محدود یک روزه در دسترس شما قرار می‌گیرد. برای خرید اشتراک اپلیکیشن شیوا نیز از همین بخش می‌توانید اقدام کنید.

یکی از مواردی که در طراحی اپلیکیشن شیوا متوجه آن خواهید شد، رویکرد گیمیفیکیشن است. در واقع با گذشت زمان و پیشرفت کاربران، امتیازهایی بر اساس عملکرد آن‌ها ارائه می‌شود که نوعی احساس انگیزه در یادگیری را برای کاربران به وجود خواهد آورد. همچنین بخش دیگری در اپلیکیشن قرار گرفته که با نمایش برترین کاربران، حس رقابت را ایجاد خواهد کرد.

اپلیکیشن شیوا

علاوه بر این، روند پیشرفت کاربران پس از ثبت‌نام و ورود به اپلیکیشن به صورت خودکار در سرورهای آن همگام‌سازی می‌شود. بنابراین اگر به هر دلیلی اپلیکیشن شما حذف شد، پس از نصب دوباره می‌توانید آموزش خود را ادامه دهید و نحوه پیشرفت شما نیز حفظ خواهد شد. در بخش حساب کاربری نیز، تمام کاربران می‌توانند برای خود نام تصویر پروفایلی انتخاب کنند.

در آخر باید اشاره کرد که محتوای درسی اپلیکیشن شیوا مانند صوت گویندگان فارسی و انگلیسی به صورت اختصاصی توسط گروه زبانینو طراحی شده است. هرچند اپلیکیشن‌های موبایل به صورت کلی جایگزین روش‌های آموزش حرفه‌ای نمی‌شود اما بدون شک استفاده از آن‌ها در اوقات فراغت تاثیر بسیار زیادی بر یادگیری دارند.

آموزش زبان انگلیسی شیوا

آموزش زبان انگلیسی شیوا

سازنده: زبانینو قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی