ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر پروژه‌های رمزارزی فیسبوک از متا جدا می‌شود

«دیوید مارکوس»، مدیر کهنه‌کار فیسبوک که در سال‌های اخیر بر پیشبرد پروژه‌های رمزارزی این شرکت نظارت داشته، در حال ترک متا است. او اخیرا در پستی اعلام کرده که در انتهای سال ۲۰۲۱ از این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

«دیوید مارکوس»، مدیر کهنه‌کار فیسبوک که در سال‌های اخیر بر پیشبرد پروژه‌های رمزارزی این شرکت نظارت داشته، در حال ترک متا است. او اخیرا در پستی اعلام کرده که در انتهای سال ۲۰۲۱ از این کمپانی جدا می‌شود.

مارکوس در پستی در صفحه شخصی خود نوشت: «هرچند با راه‌اندازی Novi در شرف دستیابی به موفقیت‌های بزرگی قرار داریم و همچنان کارهای زیادی می‌توان کرد – و هنوز مشتاقانه خواهان تغییر در سیستم‌های مالی و پرداخت هستم – روحیه کارآفرینی‌ام بیشتر از آن‌چه که قادر به نادیده گرفتنش باشم، هر روز تحریکم می‌کند.»

او می‌گوید سال‌هایی که روی پروژه Novi کار کرده، هدف‌دارترین و انگیزه‌بخش‌ترین سال‌های زندگی شغلی‌اش بوده است. مارکوس حالا درنظر دارد که ابتدا مدتی استراحت کند و بعد به سراغ ساخت یک محصول جدید و یک ماجراجویی تازه و هیجان‌انگیز برود.

مارکوس که قبل از پیوستن به فیسبوک در سال ۲۰۱۴ از مدیران پی‌پل بود، چهار سال مدیریت پروژه مسنجر را برعهده داشت. او در نهایت این تیم را ترک کرد تا به بخش پروژه‌های رمزارزی فیسبوک ملحق شود. او حالا چند سالی است که روی برنامه‌های پرآشوب رمزارزی متا و البته چند محصول مالی دیگر از جمله سرویس فیسبوک Pay کار می‌کند.

مارکوس در دو سال اخیر مشغول کار روی پروژه Novi بود و بالاخره چند وقت پیش پایلوت کوچکی از این برنامه را در آمریکا و گوآتمالا راه‌اندازی کرد. با این حال، پشتیبانی از رمزارز Diem به خاطر انتقادات گسترده هنوز در این کیف پول وجود ندارد. مارکوس در ساخت پروژه Diem که پیش‌تر با نام Libra شناخته می‌شد، هم نقش کلیدی داشته است. این پروژه اکنون از متا جدا شده اما هنوز نتوانسته رضایت رگولاتورهای جهانی را به دست آورد.

البته پروژه Novi هم بعد از راه‌اندازی با انتقاداتی از سوی قانون‌گذاران آمریکایی روبرو شد. آن‌ها خواستار توقف فاز آزمایشی این کیف پول بودند، اما این سرویس ظاهرا هنوز به کار خود ادامه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی