ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نجوم و فضا

ناسا عکس سلفی مریخ‌نورد کنجکاو را به اشتراک گذاشت

مریخ‌نورد کنجکاو ناسا عکس سلفی جدیدی از خودش گرفته که در آن سیاره سرخ را مرموزتر از همیشه به نمایش گذاشته است. در تصویری که ناسا این هفته به نمایش گذاشت، مریخ‌نورد در مرکز تصویر ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

مریخ‌نورد کنجکاو ناسا عکس سلفی جدیدی از خودش گرفته که در آن سیاره سرخ را مرموزتر از همیشه به نمایش گذاشته است.

در تصویری که ناسا این هفته به نمایش گذاشت، مریخ‌نورد در مرکز تصویر قرار گرفته و مجموعه‌ای از سنگ‌ها، که نگاه طولانی مدت به آن‌ها سرگیجه می‌آورد، در اطراف قرار دارند. این سلفی 360 درجه از 81 تصویر گرفته شده در 20 نوامبر ساخته شده است. این تصاویر توسط دوربینی که در انتهای بازوی روباتیک مریخ‌نورد وصل شده، گرفته شده است. این تصویر 360 درجه انگار به دور مریخ درحال چرخش است. انگار سطح مریخ همانند امواج بالا و پایین می‌روند. تصور کنید اگر می‌توانستیم دست‌هایمان را به سمت عکس دراز کنیم و به درون آن برویم، احتمالا در این چرخش اسیر می‌شدیم.

مریخ‌نورد «استقامت» در حال کاوش در دهانه «گیل» است تا بفهمد آیا مریخ زمانی برای حیات میکروبی قابل سکونت بوده یا خیر. برخی از نشانه‌های برجسته در این زمینه در سلفی وجود دارد. ساختار صخره‌ای که در پشت استقامت قرار دارد، «پدیمان گرینهو» نامیده می‌شود. در سمت راست تپه‌ای به نام «رافائل ناوارو-گونزالس» قرار دارد که به افتخار زیست‌شناس معروف - که اوایل سال گذشته میلادی درگذشت- این نام را به خود گرفته است.

نقطه مهم دیگری که در تصویر مشاهده می‌کنیم، دهانه U شکل در پشت و در سمت چپ مریخ‌نورد است. استقامت با کنجکاوی‌های بی‌پایانش به کاوش‌ها در این دهانه ادامه خواهد داد.

در همین حال، ربات‌های مریخ‌نورد در حال جمع‌آوری نمونه‌ سنگ‌های متفاوت از این دهانه هستند. مریخ‌نورد «ژورنگ» نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا اطلاعات زمین‌شناسی و جوی را ارسال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی