ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی
تکنولوژی

سونی در حال توسعه سرویس اشتراکی جدید پلی استیشن برای رقابت با مایکروسافت است

به نظر می‌رسد سونی به دنبال ایجاد سرویس اشتراکی جدید مشابه «ایکس‌باکس گیم پس» مایکروسافت با اسم رمز «Spartacus» است. احتمالا این سرویس جدید، نتیجه ادغام دو سرویس اشتراک کنونی ژاپنی‌ها خواهد بود. سونی هم ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

به نظر می‌رسد سونی به دنبال ایجاد سرویس اشتراکی جدید مشابه «ایکس‌باکس گیم پس» مایکروسافت با اسم رمز «Spartacus» است. احتمالا این سرویس جدید، نتیجه ادغام دو سرویس اشتراک کنونی ژاپنی‌ها خواهد بود.

سونی هم اکنون دو سرویس اشتراکی «پلی استیشن پلاس» و «پلی استیشن Now» را ارائه می‌کند که برخی بازی‌ها از طریق آن‌ها در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد. اما حالا طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، غول صنعت بازی اکنون در تلاش است تا با ادغام آن‌ها، یک سرویس جدید ایجاد کند.

طبق گفته خبرنگار بلومبرگ، سونی احتمالا سرویس پلی استیشن پلاس را حفظ خواهد کرد اما PlayStation Now به مرور از رده خارج خواهد شد.

سونی

سرویس جدید پلی استیشن هم اکنون با نام رمز «اسپارتاکوس» شناخته می‌شود و احتمالا دارای سه سطح مختلف خواهد بود. سطح اول قابلیت‌های فعلی پلی استیشن پلاس را ارائه می‌کند، سطح دوم شامل مجموعه‌ای از بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 می‌شود و در نهایت سطح سوم شامل دمو بازی‌ها، استریم و مجموعه‌ای از عناوین کلاسیک کنسول‌های قدیمی و PSP خواهد بود.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود عنوان می‌کند که این سرویس احتمالا از بهار سال آینده در دسترس کاربران کنسول‌های نسل هشتم و نسل نهم پلی استیشن قرار خواهد گرفت.

سونی هنوز نسبت به این گزارش هیچ بیانیه‌ای صادر نکرده و بلومبرگ نیز اضافه می‌کند که برخی جزئیات این سرویس، از جمله سطوح مختلف آن ممکن است تغییراتی داشته باشد.

در ادامه این گزارش همچنین عنوان شده که سونی قصد دارد در پلتفرم‌های ابری نیز سرمایه‌گذاری کند که احتمالا این تصمیم برای رقابت با سرویس GeForce Now انویدیا و ارتقا ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت برای xCloud گرفته شده است.

با این حال، یکی از امتیازات کلیدی ایکس باکس برای مشترکین سرویس گیم پس، دسترسی از روز اول به عناوین ساخته شده توسط استودیوهای مایکروسافت است که خبرنگار در توییت خود عنوان می‌کند که: «انتظار نداشته باشید سونی بازی‌های جدید و بزرگ خود را مانند ایکس باکس از روز اول روی سرویس جدیدش عرضه کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی