ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

خدمات تپسی به افراد دارای معلولیت در سال گذشته: 90 هزار سفر بدون دریافت کمیسیون

تپسی به مناسبت روز افراد دارای معلولیت، گزارشی از خدماتش در این حوزه را منتشر کرد. طبق این گزارش حدود 90هزار سفر در یک سال بدون دریافت کمیسیون انجام شده است تا نوعی تشویق برای ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۵

تپسی به مناسبت روز افراد دارای معلولیت، گزارشی از خدماتش در این حوزه را منتشر کرد. طبق این گزارش حدود 90هزار سفر در یک سال بدون دریافت کمیسیون انجام شده است تا نوعی تشویق برای رانندگان جهت کمک به مسافران دارای معلولیت باشد.

تپسی یکی از اولین‌های اکوسیستم استارتاپی است که دسترس‌پذیری خدماتش را برای تمام گروه‌های دارای معلولیت شامل معلولیت بینایی، شنوایی و حرکتی فراهم کرده است. همچنین رانندگان تپسی در صورتی که مسافر دارای معلولیت داشته باشند از پرداخت کمیسیون معاف هستند.

به گفته روابط عمومی تپسی تاکنون این اقدام تاثیر به‌سزایی در تشویق رانندگان به قبول درخواست سفر افراد دارای ویلچر، داشته‌است. حالا پس از دوسال از ارائه این امکانات به کاربران، این شرکت گزارشی از خدمات خود در سال گذشته را منتشر کرده‌است.

طبق این گزارش، حدود 90 هزار سفر در یک سال بدون دریافت کمیسیون انجام شده است؛ عدم دریافت کمیسیون از رانندگانی که درخواست مسافران دارای معلولیت را قبول می‌کنند علاوه بر تشویق راننده به قبول این سفرها به مسافر این امکان را می‌دهد تا برای سوار و پیاده شدن از راننده کمک بگیرد.

با توجه به اینکه برنامه تپسی امکان صوت و خوانده شدن صفحه برای افراد نابینا را دارد از این نظر در دسترس‌ترین گزینه حمل و نقل برای این گروه است. همچنین در بحث اشتغال افراد دارای معلولیت همواره موانعی وجود دارد که با دسترس‌پذیری بیشتر برای هر دو گروه مسافر و راننده، در حال حاضر هزاران نفر از افراد ناشنوا به عنوان سفیر مشغول به کار هستند.

روابط عمومی تپسی درباره چشم انداز این کسب‌وکار در مسیر دسترس‌پذیری گفت:

«ما معتقدیم افراد دارای معلولیت و افرادی که به هر دلیلی استفاده از اپلیکیشن برای آنها راحت نیست؛ گروه بزرگی هستند طبق آمار حدود 15 درصد جمعیت کشور به نوعی دارای معلولیت هستند و ما باید به عنوان شرکت‌های پیشرو به بهبود وضعیت زندگی آن‌ها کمک کنیم. امیدوارم سال آینده با ویژگی‌های متفاوت‌تری به این گروه خدمت‌رسانی کنیم.»

در این راستا خط مستقیم 1630 تپسی نیز یک اقدام برای ساده شدن درخواست سفر برای افرادی است که به دلایل مختلف امکان استفاده از اپلیکیشن را ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی