ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون دلاری در فین‌تک: یونیکورن WeLab بانک اندونزیایی را خرید

یونیکورن فین‌تک WeLab که مقر اصلی آن در هنگ کنگ قرار دارد، امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با جذب ۲۴۰ میلیون دلار سرمایه توانسته بانک «جاسا جاکارتا» اندونزی را به مالکیت خود درآورد. این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

یونیکورن فین‌تک WeLab که مقر اصلی آن در هنگ کنگ قرار دارد، امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با جذب ۲۴۰ میلیون دلار سرمایه توانسته بانک «جاسا جاکارتا» اندونزی را به مالکیت خود درآورد. این شرکت با این معامله می‌خواهد در نیمه دوم سال آینده یک بانک دیجیتالی در اندونزی راه‌اندازی کند تا خدماتی بانکی را در اختیار جمعیت محروم این کشور قرار دهد.

کنسرسیومی به رهبری WeLab موفق شده با جذب ۲۴۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران فعلی و جدید خود رکورد جذب سرمایه در اندونزی را بشکند. این سرمایه قرار است صرف خرید سهام بانک جاسا جاکارتا (BJJ) و دیگر سرمایه‌گذاری‌های فناورانه شود. کنسرسیوم WeLab Sky با خرید سهام BJJ به مالک این بانک تبدیل می‌شود. انتقال مالکیت BJJ پس از طی مراحل رگولاتوری انجام خواهد شد.

تیم WeLab
تیم WeLab

یونیکورن WeLab به توسعه هرچه بیشتر فکر می‌کند

یونیکورن WeLab تحت حمایت TOM Group اولین بانک دیجیتالی خود را پارسال در هنگ کنگ افتتاح کرد. این شرکت در حال حاضر محصولات متنوعی از جمله خدمات بانکی مجازی و تسهیلات مالی در آسیا ارائه می‌کند. از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به ارائه خدمات فناوری برای موسسات مالی سنتی اشاره کرد.

«وی‌لب» تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار مشتری بانک‌داری دیجیتالی جذب کرده است. اپلیکیشن آنلاین ارائه وام این شرکت در جنوب شرق آسیا که از طریق یک سرمایه‌گذاری مشترک با Astra International به وجود آمده، تا امروز بیش از سه میلیون کاربر اندونزیایی دارد.

شرکت‌های فناوری در چند وقت اخیر توجه زیادی نسبت به بازار اندونزی داشته‌اند. از جمله فعالان این بازار می‌توانیم به ارائه‌دهنده زیرساخت‌های پرداخت دیجیتال Xendit، اپلیکیشن مدیریت عملیات‌های روتین مالی Payfazz و درگاه پرداخت GoTo اشاره کنیم.

با توجه به قدرت شرکت WeLab در خرید بانک جاسا جاکارتا شاید بد نباشد که این شرایط را با وضعیت شرکت‌های فین‌تک در کشور خودمان مقایسه کنیم، جایی که در هفته‌های اخیر با اجباری شدن استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی به نظر می‌رسد ادامه فعالیت بسیار دشوار شده و این شرکت‌های نوپا برای رشد و بقا در تنگنا قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی