ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین خودروی برقی لامبورگینی رسما تایید شد؛ ورود به بازار در سال 2028

بسیاری از علاقه‌مندان منتظرند ببینند با برقی شدن خودروها، چه بر سر برندهای اسپرت‌ساز خواهد آمد. آیا آنها به استقبالِ این تغییر بزرگ خواهند رفت و یا تا حد امکان به موتورهای درون‌سوز وفادار باقی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

بسیاری از علاقه‌مندان منتظرند ببینند با برقی شدن خودروها، چه بر سر برندهای اسپرت‌ساز خواهد آمد. آیا آنها به استقبالِ این تغییر بزرگ خواهند رفت و یا تا حد امکان به موتورهای درون‌سوز وفادار باقی خواهند ماند؟

لامبورگینی به عنوان یکی از بزرگان این دسته اعلام کرده به‌تدریج به استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی رو خواهد آورد. در این راستا مدیرعامل کمپانی یعنی استفان وینکلمن اخیرا در مصاحبه‌ای گفته اولین خودروی تمام الکتریکی لامبورگینی در سال 2027 یا 2028 وارد بازار خواهد شد.

لامبورگینی استراتژی جامعی را برای سال‌های پیش رو تدوین کرده است. این برند پرطرفدار اوایل امسال از گسترش سبد محصولات خود به چهار مدل خبر داد که دو مدل از آنها سوپر اسپرت و دو مدل دیگر با کاربردهای روزمره بهتر و آسان‌تر خواهد بود. انتظار می‌رود نسل دوم اوروس و یک خودروی جدید دو درب مربوط به دسته دوم باشند.

در مصاحبه‌ای که آقای وینکلمن با Yahoo Finance داشته، او به نکات جالبی اشاره کرده است. بهره‌گیری از پیشرانه هیبریدی شارژی در نسل بعدی سوپر‌اسپرت‌های کمپانی یکی از این موارد است که البته از قبل نیز مشخص بود. آقای وینکلمن تاکید کرده قبل از برقی شدن، این شرکت از چنین پیشرانه‌هایی در محصولات خود استفاده خواهد کرد.

متاسفانه آقای وینکلمن از پرداختن به جزئیات اولین خودروی برقی لامبورگینی خودداری کرده است

امیدواری به افزایش عمر موتورهای درون‌سوز و به تعویق افتادن مرگ آنها، دیگر نکته‌ای است که آقای وینکلمن به آن اشاره کرده است. از دید مدیرعامل لامبورگینی این امید وجود دارد که سوخت‌ سنتتیک از مرگ موتورهای درون‌سوز در سال‌های پیش رو جلوگیری کند.

آقای وینکلمن تصمیم‌گیری درباره کنار گذاشتن موتورهای درون‌سوز در زمان کنونی را شتابزده توصیف کرده و افزوده هنوز مشخص نیست سیاست‌گذاران برای سال 2030 به بعد چه برنامه‌ای دارند. وی معتقد است سوخت سنتتیک در صورت فراگیر شدن، به خاطر مزایایی که دارد می‌تواند فرصت‌های جدیدی را ایجاد کند.  

مدیرعامل لامبورگینی در جریان مصاحبه خود از فروش بسیار مناسب محصولات این شرکت در سال 2021 نیز صحبت کرده است. آقای وینکلمن در این رابطه گفته آمار فروش لامبورگینی هر ماه نسبت به ماه قبل بهبود یافته و بهتر شده است.

میزان رشد فروش لامبورگینی به حدی است که آقای وینکلمن تاکید کرده سال 2021 از این نظر رکوردشکن خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی