ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

همکاری استلانتیس با فاکسکان، ب‌ام‌و و ویمو برای توسعه فناوری خودران

گروه استلانتیس از همکاری خود با چند شرکت دیگر خبر داد. هدف از آغاز این همکاری‌ها، کاهش قیمت تمام‌شده محصولات استلانتیس و بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی‌ها اعلام شده است. گروه تکنولوژی Hon Hai که بیشتر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

گروه استلانتیس از همکاری خود با چند شرکت دیگر خبر داد. هدف از آغاز این همکاری‌ها، کاهش قیمت تمام‌شده محصولات استلانتیس و بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی‌ها اعلام شده است. گروه تکنولوژی Hon Hai که بیشتر با نام فاکسکان شناخته می‌شود، شرکت ویمو و ب‌ام‌و طرفین مقابل این همکاری هستند.

بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده، شرکت چینی فاکسکان وظیفه دارد مجموعه‌ای از تراشه‌های مورد نیاز استلانتیس و دیگر مشتریان ثالث را تامین کند. به گفته کارلوس تاوارس، این همکاری منجر به تولید چهار سری چیپ‌ شده و تا 80 درصد از نیاز گروه استلانتیس را برطرف خواهد کرد.

آقای تاوارس معتقد است مدرن‌سازی محصولات در عین کاهش پیچیدگی‌ها و همچنین ساده‌تر شدن زنجیره تامین از مزایای این چیپ‌ها خواهند بود. به غیر از این، فاکسکان سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای خودروهای گروه استلانتیس توسعه خواهد داد.

استلانتیس در زمینه فناوری خودران، شرکت ویمو را برای همکاری انتخاب کرده است. این شرکت حالا با گسترش همکاری‌ها، می‌خواهد از تجارب ویمو در خودروهای تجاری استفاده نموده و به انتقال دانش به مهندسین خود بپردازد.

waymo-jaguar-autonomous-i-pace

علاوه‌بر این، استلانتیس با ب‌ام‌و نیز در راستای توسعه بیشتر و بهتر پلتفرم STLA AutoDrive همکاری می‌کند. این پلتفرم پیشرفته امکان رانندگی خودران سطح، 2، 2 پلاس و 3 را فراهم خواهد کرد. استلانتیس می‌گوید این پلتفرم از قابلیت آپدیت از راه دور نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند.

گروه چند ملیتی استلانتیس روی درآمدزایی سرویس‌های متصل خودرویی نیز حساب باز کرده است. این گروه نوپا از برنامه‌های خود برای ایجاد طرحی در راستای دریافت حق بیمه بر مبنای مسافت طی شده نیز خبر داده است. همانطور که می‌توان حدس زد، در این طرح حق بیمه پرداختی بر اساس میزان رانندگی متغیر خواهد بود.

برندهای استلانتیس در یک نگاه

انتظار می‌رود استلانتیس از طریق محصولات نرم‌افزاری و خدمات اشتراکی تا سال 2026، سالانه 4 میلیارد یورو (معادل 4.5 میلیارد دلار) درآمد داشته باشد. این گروه بزرگ خودروسازی پیش‌بینی کرده تا سال 2030 میزان درآمدهای مربوطه به 20 میلیارد یورو (22.5 میلیارد دلار) افزایش پیدا کند.

ناگفته نماند پیش از این تویوتا نیز برای مدل تاندرا 2022 سرویس‌های اشتراکی ماهانه را در عرضه کرده است. خریداران این پیکاپ جدید و مدرن می‌توانند با پرداخت حق اشتراک به سرویس‌های متنوعی دسترسی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی