ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

اپل در قرارداد ۲۷۵ میلیارد دلاری با چین پذیرفته بود اندازه چند جزیره روی نقشه را دستکاری کند

هفته گذشته در گزارشی اعلام شد که مدیرعامل اپل در قراردادی به ارزش ۲۷۵ میلیارد دلار پذیرفته بود تا با سرمایه‌گذاری در چین از حمایت‌های دولتی این کشور برخوردار شود. اما به نظر می‌رسد که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

هفته گذشته در گزارشی اعلام شد که مدیرعامل اپل در قراردادی به ارزش ۲۷۵ میلیارد دلار پذیرفته بود تا با سرمایه‌گذاری در چین از حمایت‌های دولتی این کشور برخوردار شود. اما به نظر می‌رسد که این سرمایه‌گذاری به تنهایی کافی نبوده و مقامات چین درخواست‌های دیگری مثل دستکاری در برخی از جزیره‌های مورد مناقشه بر روی نقشه را مطرح کرده بودند.

بر اساس اطلاعات جدیدی که از قرارداد اپل و چین منتشر شده، این کشور در سال ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۵ از اپل خواسته بود تا گروه کوچکی از جزایر مورد مناقشه بین چین و ژاپن را در نقشه دستکاری کند. مسئولان چینی از کوپرتینویی‌ها خواسته بودند تا اندازه جزایر «سنکاکو» را بزرگ‌تر کنند و اپل هم در نهایت این درخواست را پذیرفته بود. حتی امروز وقتی از روی نقشه‌های اپل این جزیره را تماشا کنید، می‌توانید ببینید که اندازه آن‌ها بزرگ‌تر از حد عادی نشان داده می‌شود.

تصویر ماهواره‌ای ناسا از جزیره‌های سنکاکو در شرق چین

قرارداد ۲۷۵ میلیارد دلاری اپل و چین

در این گزارش اطلاعاتی درباره اختلاف‌نظر پیرامون سایر موضوعات از آیتونز گرفته تا آی‌کلاود و اپل پی هم وجود دارد. این شرکت در نهایت یادداشت همکاری مفصلی به حجم ۱۲۵۰ کلمه را امضا کرد تا ۲۷۵ میلیارد دلار در این قدرت آسیایی سرمایه‌گذاری داشته باشد. اپل با این قرارداد متعهد شد که در شرکت‌های چینی سرمایه‌گذاری کند و نیروهای این کشور را آموزش دهد تا از گزند سخت‌گیری نهادهای قانونی این کشور در امان بماند.

بر اساس اطلاعات شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، ثمرات این قرارداد امروز قابل مشاهده است. اپل حالا به بزرگ‌ترین برند موبایل چین تبدیل شده و قادر است اطلاعات آی‌کلاود کاربران چینی را خودش در این کشور در اختیار داشته باشد. با این حال، منتقدان عدم تعهد به حریم خصوصی کاربران را از معایب این قرارداد می‌شمارند.

روزنامه دولتی South China Morning Post در مطلبی در واکنش به گزارش نشریه «اینفورمیشن» این مقاله را در راستای مکتب «مک‌کارتیسم» معرفی کرد و گفت این گزارش حمله‌ای آشکار در راستای ترویج چین‌هراسی بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حمید زعفرانی
    حمید زعفرانی | ۲۰ آذر ۱۴۰۰

    کل دنیا روی اقتصاد می‌چرخه فقط ایران هست که از اقتصاد دوری میکنه

مطالب پیشنهادی