ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Rocket League
تکنولوژی

معرفی بازی Rocket League Sideswipe؛ ترکیب فوتبال و ماشین جنگی

معمولا بازی‌های فوتبال و مسابقه‌ای از جمله محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. برای مثال بازی‌های موبایل FIFA و Asphalt همیشه طرفداران خاص خود را دارند اما ترکیب این دو سبک چه خواهد شد؟ بازی Rocket League Sideswipe ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

معمولا بازی‌های فوتبال و مسابقه‌ای از جمله محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. برای مثال بازی‌های موبایل FIFA و Asphalt همیشه طرفداران خاص خود را دارند اما ترکیب این دو سبک چه خواهد شد؟ بازی Rocket League Sideswipe عنوان جدیدی است که دو سبک فوتبال و مسابقه‌ای را با یکدیگر ترکیب کرده است.

معرفی بازی Rocket League Sideswipe

بازی Rocket League اولین بار در سال ۲۰۱۳ برای ویندوز و پلی استیشن ۴ معرفی شد و در ادامه در دسترس پلتفرم‌های دیگری مانند ایکس باکس وان، مک، نینتندو سوییچ و حتی لینوکس نیز قرار گرفتند. حتی نسخه دوم بازی نیز هم اکنون در دست ساخت است.

بازی Rocket League
هدف بازی ساده است؛ توپ را وارد دروازه حریف کنید و از دروازه خود دفاع کنید

اما موفقیت و فروش بازی برای Psyonix استودیو توسعه‌دهنده آن به قدری زیاد بود که آن‌ها در سال جاری تصمیم به ساخت نسخه جدید بازی تحت عنوان Rocket League Sideswipe گرفتند و آن را به صورت رایگان برای پلتفرم‌های موبایل و سیستم‌های عامل اندروید و iOS عرضه کردند.

گیم پلی نسخه اولیه بازی یک شاهکار به تمام معنا بود و بازی به هیچ وجه خسته کننده نمی‌شد. نسخه جدید نیز سبک اصلی خود را حفظ کرده اما تغییرات زیادی را به همراه دارد که باعث جذابیت دوچندان آن شده است.

این بار نیز هدف اصلی بازیکنان همان است. در واقع در Rocket League Sideswipe نیز باید با استفاده از ماشین‌های جنگی خود و کنترل‌های بازی توپ را وارد دروازه حریف خود کنید که این ویژگی می‌تواند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کند. علاوه بر اینکه می‌توانید بازی را با هوش مصنوعی یا بات تجربه کنید، گزینه دیگری نیز در دسترس بازیکنان قرار دارد تا با دوستان خود به صورت رقابتی یا گروهی از بازی لذت ببرند. البته برای استفاده از خدمات آنلاین بازی به حساب اپیک گیمز نیاز دارید که به سادگی هر چه تمام ایجاد خواهد شد.

گیم پلی بازی Rocket League Sideswipe

بازی Rocket League

گیم پلی بازی به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده تا تجربه بازی در ابتدا بسیار ساده و سپس جذاب باشد. در ابتدا و پس از وارد شدن به حساب اصلی خود، بازی آموزش‌های لازم را به شما ارائه خواهد کرد و می‌توانید اولین تجربه خود را با هوش مصنوعی داشته باشید.

بازیکنان در بازی Rocket League Sideswipe وارد یک محیط و فضای دوبعدی می‌شوند، یعنی می‌توانند ماشین خود را به چپ و راست (عقب یا جلو) جابجا کنید. با این وجود کنترل‌های بسیار بیشتری در بازی وجود دارد که برای تجربه کامل به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

بازی Rocket League
از بین سه حالت مختلف می‌توانید یکی را برای بازی تجربه کنید

با استفاده از قسمت سمت چپ نمایشگر دستگاه به کنترل‌های مربوط به حرکت ماشین خود دسترسی پیدا خواهید کرد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ماشین خود را در زمین بازی کنترل کنید. در سمت راست گزینه‌های دیگری مانند توربو و پرش قرار دارد که هر کدام از آن‌ها به روش خاصی باعث کنترل ماشین شما می‌شوند.

همانطور که نام گزینه توربو پیداست، با استفاده از آن می‌توانید قدرت و سرعت ماشین خود را افزایش دهید تا نسبت به حریفان خود برای لحظاتی برتری داشته باشید. نکته مهم این قابلیت که باید به آن توجه داشت این است که برای همیشه نمی‌توانید از آن استفاده کنید. در واقع این گزینه با نگه داشتن انگشت کاربران روی آن فعال خواهد شد و زمان استفاده از آن نیز توسط نوار مخصوصی مشخص می‌شود.

بازی Rocket League
نحوه قرار گرفتن کنترل‌ها روی نمایشگر در بازی

گزینه دیگر پرش است که با استفاده از آن ماشین‌ها کمی به سمت بالا جهش پیدا می‌کنند، با این حال می‌توانید از آن به صورت ترکیبی استفاده کنید. یعنی با انجام دو پرش پشت سر هم می‌توانید ماشین خود را تا فاصله بیشتری به سمت بالا پرتاب کنید.

هر چند در بخش کنترل عنوان کردیم که ماشین خود را فقط به سمت چپ یا راست می‌توانید منتقل کنید، توسعه‌دهندگان به نحو مناسبی از جهت‌های پایین و بالا نیز استفاده کرده‌اند. در واقع با نگه داشتن جهت بالا و انتخاب گزینه توربو، می‌توانید ماشین خود را با سرعت زیادی به سمت بالا حرکت دهید و پایین آمدن ماشین نیز به همین نحو انجام خواهد شد.

همچنین در حالت آنلاین قابلیت‌های بیشتری در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به شخصی سازی کامل ماشین‌ها اشاره کرد. تجهیزات مختلف مانند چرخ، ماشین‌های متنوع و امکان تغییر رنگ از جمله امکاناتی است که بازی برای شخصی‌سازی به بازیکنان ارائه می‌کند. طبیعتا تمام قابلیت‌های بخش گاراژ و شخصی‌سازی به صورت رایگان ارائه نمی‌شوند اما بازی هر از چندگاهی برخی از آن‌ها را به صورت رایگان باز می‌کند.

بازی Rocket League

در بخش آنلاین می‌توانید از بین ۳ حالت مختلف یکی را انتخاب و بازی کنید. حالت اول که طبیعتا در هر بازی آنلاین دیگری نیز وجود دارد، 1v1 است که باید به صورت تک نفره با حریف دیگری رقابت کنید. بازی به صورت خودکار جستجو می‌کند تا حریف مناسبی را برای شما پیدا کنید و تنها ۲ دقیقه فرصت دارید که با حریف خود رقابت کنید. هر بازیکن یا ماشینی که بیشترین گل زده را داشته باشد عنوان برنده مسابقه را کسب خواهد کرد.

علاوه بر حالت تک نفره می‌توانید بازی خود را در حالت 2v2 یا در قابلیت دو تیم ۲ نفره انجام دهید. در این حالت یا می‌توانید با یکی از دوستان خود که قبلا وارد «لیست دوستان» شده است هم‌تیمی شوید یا انتخاب هم‌تیمی را نیز به عهده بازی بگذارید تا به صورت خودکار علاوه بر حریفان، یار شما را نیز انتخاب کند.

در نهایت نیز حالت دیگری تحت عنوان Hoops وجود دارد که باز هم به صورت دو به دو انجام می‌شود اما تفاوت‌هایی با حالت اصلی دو نفره دارد. در این حالت زمین مسابقه کاملا تغییر پیدا می‌کند و همه چیز مانند یک بازی بسکتبال می‌شوند. در واقع بازیکنان باید با پرش و حرکات هوایی توپ را وارد مناطق مشخص شده حریف خود کنند و بازیکنان می‌توانند از گل شدن توپ‌ها نیز جلوگیری کنند.

در نهایت به عنوان جمع‌بندی، می‌توان اضافه کرد که بازی Rocket League Sideswipe یک تجربه کاملا سرگرم‌کننده محسوب می‌شود که می‌توانید آن را به صورت فردی یا چندنفره انجام دهید و در هر صورت برای چندین ساعت شما را سرگرم خواهد کرد. محیط بازی، گرافیک و گیم پلی آن به بهترین نحو ممکن طراحی شده‌اند و وجود موسیقی‌های متنوع می‌توان جذابیت آن را بیشتر کند. در هر بخش از بازی نیز به کمک پلیر بسیار کوچک گوشه صفحه می‌توانید موسیقی قابل پخش را عوض کنید.

دانلود بازی Rocket League Sideswipe

بازی Rocket League

بازی در دسترس پلتفرم‌های اندروید و iOS قرار گرفته است، بنابراین از طریق گوگل پلی و اپ استور قابل دانلود هستند که می‌توانید در ادامه آن‌ها را دریافت کنید.

از نظر آمار، بازی بازی در گوگل پلی بیش از ۵ میلیون بار نصب شده و حجم آن ۸۷۱ مگابایت است. همچنین نکته مثبت دیگر اینکه پس از نصب بازی، مانند بسیاری از بازی‌های آنلاین دیگر نیازی به دریافت دیتای اضافی وجود ندارد. نمره بسیار خوب ۴.۳ بر اساس نظر بیش از ۸۰ هزار نفر نیز کیفیت و ساخت فوق‌العاده بالای آن را تضمین می‌کند.

نسخه iOS بازی Rocket League Sideswipe نیز حدود یک گیگابایت حجم دارد و کیفیت ساخت آن نیز از تمام لحاظ بسیار خوب است و کاربران آیفون با ثبت نمره ۴.۶ از ۵ رضایت خود را نشان داده‌اند.

Rocket League Sideswipe

Rocket League Sideswipe

سازنده: Psyonix LLC قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید / iOS حجم: ۸۷۱/۱۰۰۰ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی