ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی شیائومی می ۱۱
تکنولوژی

فناوری باتری جدید شیائومی معرفی شد: ۱۰ درصد ظرفیت بیشتر، ۱۰۰ دقیقه زمان اضافه

شیائومی در خبری از فناوری جدیدی برای باتری‌ها رونمایی کرده که تیم تحقیق و توسعه این شرکت مشغول کار روی آن است و نیمه دوم سال آینده به بازار می‌آید. این فناوری ظاهرا ظرفیت باتری ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

شیائومی در خبری از فناوری جدیدی برای باتری‌ها رونمایی کرده که تیم تحقیق و توسعه این شرکت مشغول کار روی آن است و نیمه دوم سال آینده به بازار می‌آید. این فناوری ظاهرا ظرفیت باتری را ۱۰ درصد افزایش داده و عمر آن را تا ۱۰۰ دقیقه بالا می‌برد.

شیائومی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو اعلام کرد نسل بعدی باتری آن‌ها برای اولین بار از فناوری مکمل لیتیوم سیلیکونی استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، این شرکت محتوای سیلیکونی داخل باتری را ۳ برابر افزایش داده و در نتیجه توانسته ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی را بیشتر کند.

فناوری بسته‌بندی باتری هم بازطراحی شده تا بهینه‌تر باشد. ماژول مدار محافظ (PCM) نسبت به سلول باتری زاویه ۹۰ درجه‌ای پیدا کرده و دیگر تخت نخواهد بود، در نتیجه می‌تواند فضای بیشتری فراهم کند. شیائومی در این باتری از تراشه پیمانه سوخت جدیدی استفاده کرده که با کمک برخی الگوریتم‌های پیشرفته ایمنی و طول عمر سلول‌های باتری را افزایش می‌دهد.

بسته‌بندی باتری جدید شیائومی
چپ: باتری‌های قدیمی، راست: باتری جدید شیائومی

باتری جدید شیائومی سال آینده به بازار می‌آید

باتری شیائومی با کمک این الگوریتم‌ها مراقب شارژهای شبانه خواهد بود و اجازه نمی‌دهد باتری برای مدت طولانی به جریان برق وصل باشد. به‌علاوه، حسگرهایی تعبیه شده که دما را کنترل می‌کنند، هرچند که باتری‌های لیتیوم-یونی معمولا آن‌قدرها داغ نمی‌شوند. فعلا مشخص نیست که کنترل دما دقیقا به چه صورتی انجام می‌شود.

همان‌طور که گفتیم تولید انبوه این باتری احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که گوشی‌ها و سایر دستگاه‌های شیائومی در انتهای سال آینده میلادی از این محصولات استفاده کنند. پیش‌تر یک منبع آگاه گفته بود که این غول چینی در حال آزمایش فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی جدیدی برای باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر است. این فناوری نه تنها می‌تواند زمان شارژ را کاهش دهد بلکه دوام باتری‌ها را بالاتر می‌برد.

حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم شیائومی توضیحات رسمی این فناوری را به زبان انگلیسی برای بازارهای جهانی هم اعلام می‌کند یا نه. اطلاعات موجود از روی ترجمه توضیحات چینی به دست آمده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی