ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست توییتر از دادگاه: تفسیر قانونی ترامپ اشتباه است، شکایتش را رد کنید

توییتر از یک قاضی آمریکایی درخواست کرده شکایت ترامپ از این شرکت را رد کند. این شبکه اجتماعی می‌گوید رئیس جمهور قبلی آمریکا حق آزادی بیان در متمم اول قانون اساسی را اشتباه تفسیر کرده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

توییتر از یک قاضی آمریکایی درخواست کرده شکایت ترامپ از این شرکت را رد کند. این شبکه اجتماعی می‌گوید رئیس جمهور قبلی آمریکا حق آزادی بیان در متمم اول قانون اساسی را اشتباه تفسیر کرده است؛ ترامپ قوانین توییتر را پذیرفته بود اما بعدا چندین بار آن را زیر پا گذاشت.

نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده که توییتر خواستار لغو شکایت ترامپ از این شبکه اجتماعی شده است. توییتر می‌گوید آن‌ها یک شرکت خصوصی هستند و لزوما قرار نیست میزبان محتواهایی باشند که دوست ندارند در پلتفرم‌شان منتشر شود. توییتر مدعی است اگر دادگاه به رفع مسدودیت اکانت ترامپ رای دهد، حقوق پایه‌ای این شرکت بر مبنای قانون اساسی آمریکا به خطر می‌افتد.

به‌علاوه، توییتر به دفاع از تصمیمات خود در بحث دفاع از منفعت عمومی از جمله انتقال صلح‌آمیز قدرت در کاخ سفید و جلوگیری از خشونت پرداخته است. این شرکت می‌گوید آن‌ها پیش از حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره خیلی کم توییت‌های ترامپ را برچسب‌گذاری کرده بودند، اما پس از این واقعه تصمیم به مسدودسازی اکانت او گرفتند.

ماده ۲۳۰ از توییتر دفاع می‌کند

اکانت مسدود شده ترامپ در توییتر

«جان کول» وکیل ارشد ترامپ می‌گوید توییتر به‌رغم وجود ماده ۲۳۰ قانون نزاکت در ارتباطات آمریکا باید مانند دولت پاسدار متمم اول قانون اساسی باشد. وزارت دادگستری دولت بایدن به این تفسیر اعتراض کرده و مدعی است که ماده ۲۳۰ صرفا برای مصونیت قانونی در قبال محتواها در نظر گرفته شده و در تغییر یا محدودسازی سخنان افراد از جمله رئیس جمهوری قبلی نقشی ندارد.

البته ترامپ منتظر بازگشت به توییتر، فیسبوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی نیست. او پلتفرم خودش موسوم به Truth Social را راه‌اندازی کرده تا میزبان چهره‌های محافظه‌کاری باشد که احساس می‌کنند توسط شرکت‌های فناوری سرکوب شده‌اند. با این حال، اگر دادگاه شکایت ترامپ را رد کند، رئیس جمهور سابق آمریکا راهی برای بازگشت به پلتفرم محبوب پرنده آبی نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۲ آذر ۱۴۰۰

    توییتر شبکه مسخره ای هرچی تند رو هست توش فعالیت میکنه کاریشون هم ندارند اون وقت یکی برخلاف اونا حرف میزنه حتی مثل ترامپ باشه بلاکش میکنند که حرفش نزننه این مسئولین ایران همشون یعنی زد غرب هستند اکانت هاشون فعال اون وقت خبرنگار ایرانی جرم اگر فعالیت کنه توش
    خلاصه چرت پرت این شکبه اجتمایی توییتر

  • peyman17
    peyman17 | ۲۱ آذر ۱۴۰۰

    شرکتی خصوصی که قدرت تاثیر گذاری داشته باشه باید پاسخگو باشه به جامعه

    • COOLBOY
      COOLBOY | ۲۱ آذر ۱۴۰۰

      نه وقتی که کار اشتباهی نکرده. قوانینی برای خودش داره، که روز اول اونها رو قبول میکنی و اجازه پیدا میکنی. اونها رو رد کنی، شرکت خصوصیه و قوانین خودش رو داره.

    • sata
      sata | ۲۲ آذر ۱۴۰۰

      وقتی شما از سرویسی یا سایتی استفاده میکنین، شرایط و قوانین استفاده از اون رو میپذیرید!
      اگر هم قبول ندارید اون قوانین رو، صراحتا توی متنش نوشته شده که میتونین قبول نکنین و استفاده نکنین.

      اینکه خیلیا قوانین رو نمیخونن و فقط استفاده میکنن و بعد طلبکارن دیگه تقصیر اون سایت یا سرویس دهنده نیست.

مطالب پیشنهادی