ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

DJI بزرگترین تولید کننده پهپاد جهان در لیست سیاه سرمایه گذاری آمریکا قرار گرفت

وزارت خزانه داری آمریکا، هشت شرکت چینی را در لیست سیاه سرمایه گذاری خود قرار داد که نام DJI بزرگترین تولید کننده پهپاد در جهان در بین آنها دیده می‌شود. سال گذشته نیز DJI در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

وزارت خزانه داری آمریکا، هشت شرکت چینی را در لیست سیاه سرمایه گذاری خود قرار داد که نام DJI بزرگترین تولید کننده پهپاد در جهان در بین آنها دیده می‌شود.

سال گذشته نیز DJI در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفته بود که به موجب آن خرید یا استفاده از فناوری یا قطعات آمریکایی برای این شرکت منع شده بود.

با قرار گرفتن شرکت‌های چینی در لیست سیاه ایالات متحده، هر گونه اقدام برای سرمایه گذاری از سوی شهروندان آمریکایی در این شرکت‌ها ممنوع می‌شود. آمریکا ادعا می‌کند این شرکت‌ها در فعالیت‌های جاسوسی و نظارتی با فناوری بیومتریک نقش داشته‌اند.

همچنین وزارت بازرگانی آمریکا آکادمی علوم پزشکی نظامی چین و 11 موسسه تحقیقاتی این کشور را نیز به لیست سیاه تجاری خود اضافه کرد که به موجب آن مراودات تجاری به ایالات متحده محدود می‌شود. این نهاد دولتی آمریکا ادعا می‌کند که فناوری‌هایی همچون کنترل مغزی ادعایی بیشتر از فناوری است.

لیست سیاه سرمایه گذاری آمریکا

نام شرکت‌های مختلف چینی از جمله HMN International، سابق Huawei Marine، Jiangsu Hengtong Marine Cable Systems، Jiangsu Hengtong OpticElectric، Shanghai Aoshi Control Technology Co, Ltd، و Zhongtian Technology Submarine Cable نیز در این فهرست دیده می‌شود.

سفارت چین در واشنگتن چنین اقداماتی را نوعی سرکوب غیرموجه خوانده و اعلام کرده که چنین رویکردهایی قوانین تجارت آزاد را نقض می‌کند. همچنین این نهاد مستقر در واشنگتن اضافه کرده که پکن همه اقدامات ضروری برای حمایت از منافع شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی چینی انجام خواهد داد.

«لیو پنگیو»، سخنگوی سفارت چین در ایمیلی گفت: «توسعه بیوتکنولوژی چین همیشه برای رفاه بشر بوده است. ادعاهای مربوطه طرف آمریکایی‌ها کاملا بی‌اساس است.»

سخنگوی DJI از اظهار نظر در مورد تصمیم ایالات متحده  خودداری کرد. هر هشت شرکتی که به لیست سیاه تجاری آمریکا اضافه شده‌اند، به ابزاری برای واشنگتن در منازعات فناوری ایالات متحده و چین تبدیل شده است. تامین کنندگان شرکت‌های موجود در لیست باید مجوز ویژه‌ای از وزارت بازرگانی برای ارسال کالا به شرکت مورد نظر دریافت کنند. البته باید گفت دریافت مجوز شرایط سخت و پیچیده‌ای دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی