ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اختلاف قیمت دنا پلاس کارخانه بازار
خودرو

رانت حاصل از ثبت‌نام دنا پلاس به ۱۲۲ میلیون تومان رسید

اختلاف قیمت کارخانه و بازار دنا پلاس این روزها به ۱۲۲ میلیون تومان رسیده است و همین موضوع سبب شده که این خودرو محبوبیت بالایی در میان دلالان پیدا کند. البته محبوب‌ترین خودرو در این ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

اختلاف قیمت کارخانه و بازار دنا پلاس این روزها به ۱۲۲ میلیون تومان رسیده است و همین موضوع سبب شده که این خودرو محبوبیت بالایی در میان دلالان پیدا کند.

البته محبوب‌ترین خودرو در این حوزه بدون شک ۲۰۷ سقف شیشه‌ای یا همان پانوراما است. این خودرو در حال حاضر با بهایی برابر با ۲۳۳ میلیون تومان به دست مشتری می‌رسد اما قیمت آن در بازار آزاد به ۵۴۵ میلیون تومان نیز رسیده است. سود حاصل از خرید این مدل ۲۰۷ در حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

در آخرین طرح فروش فوری اعلامی از سوی ایران‌خودرو قیمت دنا پلاس حدودا ۳۹۴ میلیون تومان اعلام شد. این در حالی است که در حال حاضر این خودرو در بازار آزاد بهایی برابر با ۵۱۶ میلیون تومان دارد. چنین فاصله معناداری در میان سایر خودروها نیز دیده می‌شود.

تفاوت قیمت در رانا‌ پلاس سقف شیشه‌ای نیز اگرچه کم‌تر از دو خودروی مذکور است اما با این وجود همچنان رقم قابل‌توجهی است. قیمت این خودرو در بازار ۳۰۸ میلیون تومان است اما در طرح پیش‌فروش ۲۷۷ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای مختلفی همچون دنا پلاس و ۲۰۶ پانوراما و دیگر خودروها در واقع همان رانتی است که ایران‌خودرو به دلالان و سوداگران بازار خودرو هدیه می‌دهد.

قیمت‌های کارخانه‌ای مذکور مطابق با آخرین شرایط فروش فوری اعلامی از سوی ایران‌خودرو بوده و خودروهای نام‌برده شده نیز مطابق با این شرایط فروش ظرف مدت ۳ ماه به متقاضیان تحویل داده خواهند شد.

ایران‌خودرو برنامه دارد هر هفته طرح فروش فوری و پیش‌فروش ارائه دهد. برنامه‌ای که وعده داده شده بود پس از افزایش قیمت خودروها اجرایی می‌شود.

این گروه خودروسازی امید دارد که با افزایش عرضه قیمت خودرو در بازار آزاد را متعادل کرده و وضعیت بازار را کمی مدیریت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی