ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کارخانه لوسید موتورز در عربستان افتتاح می‌شود؛ اولین خودروسازی مدرن خاورمیانه

استارتاپ لوسید موتورز در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ یا نهایتا ۲۰۲۶ یک کارخانه در عربستان سعودی تاسیس کند. بر اساس گزارش اخیری که بلومبرگ منتشر کرده، مدیران این کمپانی آمریکایی اکنون در حال رایزنی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

استارتاپ لوسید موتورز در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ یا نهایتا ۲۰۲۶ یک کارخانه در عربستان سعودی تاسیس کند. بر اساس گزارش اخیری که بلومبرگ منتشر کرده، مدیران این کمپانی آمریکایی اکنون در حال رایزنی با سران کشور عربستان هستند تا مقدمات احداث این کارخانه را فراهم کنند. بدین ترتیب عربستان می‌تواند تبدیل به پرچمدار تولید خودروهای مدرن برقی در منطقه خاورمیانه شود.

شاید بدانید صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی (PIF) بزرگترین سرمایه‌گذار استارتاپ لوسید موتورز محسوب می‌‌شود. از این رو احداث کارخانه در عربستان چندان هم جای تعجبی ندارد. اندرو لیوریس رئیس هیئت مدیره لوسید در اظهارنظری جالب گفته پس از تولید موفقیت‌آمیز خودرو در آمریکا، حالا توجه کمپانی به ساخت کارخانه جدید در عربستان معطوف شده است.

لوسید موتورز
مشخصات مدل لوسید Air در یک نگاه

 برخی منابع پیش‌بینی می‌کنند کارخانه لوسید موتورز در عربستان در شهر جده احداث خواهد شد. البته شماری از کارشناسان نیز معتقدند این کارخانه در شهر نوام تاسیس می‌شود. این شهر جدید در شمالغرب عربستان قرار دارد.

بد نیست اشاره کنیم در حال حاضر شرکت لوسید موتورز بر افزایش تیراژ تولید به ۲۰ هزار دستگاه در سال تمرکز کرده است. این کمپانی نوپا در نظر دارد فروش خود را به قاره اروپا نیز گسترش دهد. معرفی مدل جدید Project Gravity - به معنای پروژه جاذبه - دیگر اولویتی است که این برند نوظهور دنبال می‌کند. این خودرو یک شاسی‌بلند یا به عبارت دقیق‌تر کراس‌اوور برقی سایز بزرگ است. به گفته لوسید این شاسی بلند از سال ۲۰۲۳ و همانند مدل Air در کارخانه موسوم به AMP-1 واقع در آریزونا تولید خواهد شد.

لوسید موتورز

هنوز مشخص نیست شرکت لوسید موتورز در سال ۲۰۲۱ چه تعداد از سدان Air را به مشتریان خود تحویل داده است. البته آنطور که از شواهد و قرائن مشخص است، شمار مدل‌های تحویلی این کمپانی نباید از چند صد دستگاه تجاوز کند. ناگفته نماند لوسید موتورز در سال 2007 تاسیس شده و مقر آن در نیوارک کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت آمریکایی در ابتدا تحت نام Atieva فعالیت می‌کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی