ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا
علمی

آمریکا احتمالا فاصله بین دو دوز اول واکسن کرونا را تا 8 هفته افزایش می‌دهد

مقامات بهداشتی ایالات متحده به منظور کاهش خطر التهاب قلب و بهبود اثربخشی واکسن کرونا در حال بررسی طولانی کردن فاصله توصیه شده بین دو دوز اول پرمصرف‌ترین واکسن‌ها تا هشت هفته هستند. به گفته ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

مقامات بهداشتی ایالات متحده به منظور کاهش خطر التهاب قلب و بهبود اثربخشی واکسن کرونا در حال بررسی طولانی کردن فاصله توصیه شده بین دو دوز اول پرمصرف‌ترین واکسن‌ها تا هشت هفته هستند.

به گفته دکتر «سارا اولیور»، یکی از مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) این آژانس طی جلسه کمیته مشورتی رویه‌های ایمن‌سازی، توصیه‌های خود برای زمان تزریق واکسن‌های مدرنا و فایزر را مورد بررسی مجدد قرار داده است. در ایالات متحده، فاصله توصیه شده برای تزریق دو دوز اولیه واکسن فایزر سه هفته و برای واکسن مدرنا چهار هفته است.

واکسن کرونا

تاثیر افزایش فاصله زمانی بین تزریق دوزهای واکسن کرونا

دکتر الیور در سخنرانی خود توضیح می‌دهد که افزایش فاصله زمانی بین دو تزریق، ظاهرا خطر ابتلا به موارد نادر میوکاردیت (التهاب عضله قلب) را کاهش می‌دهد و همچنین کمترین میزان التهاب قلب پس از واکسیناسیون در صورتی رخ می‌دهد که واکسن‌ها با فاصله‌ای 8 هفته‌ای تزریق شده باشند. میوکاردیت نوعی عارضه جانبی نادر است که در واکسن‌هایی با فناوری mRNA مانند مدرنا و فایزر مشاهده می‌شود و به نظر می‌رسد در بین مردان جوان شایع‌تر باشد.

الیور همچنین به این موضوع اشاره کرد که ظاهرا فاصله طولانی مدت بین دو تزریق، اثربخشی واکسن را نیز افزایش می‌دهد.

با این وجود، به گفته او اگر فاصله زمانی توصیه شده جدید توسط آژانس تایید شود، همچنین ترجیح داده می‌شود تا برخی افراد واکسن خود را در فاصله زمانی کوتاه‌تری دریافت کنند. به عنوان مثال گروه‌هایی که مزایای محافظت اولیه در برابر ویروس برای آن‌ها از خطر میوکاردیت اهمیت بیشتری دارد، همچنان بهتر است در فاصله زمانی کوتاه‌تری دوزهای خود را دریافت کنند.

توصیه جدید در حالی مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس داده‌های دولتی، بیش از 212 میلیون نفر در ایالات متحده واکسینه شده‌اند. البته هنوز حدود 33 میلیون نفر بین سنین 12 تا 39 سال واکسینه نشده‌اند که به گفته الیور با توجه به محدوده سنی، در معرض خطر ابتلا به میوکاردیت پس از تزریق واکسن کرونا هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی