ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زایلینکس
کسب و کار

شرکت AMD تاییدیه‌های لازم برای خرید 35 میلیارد دلاری زایلینکس را دریافت کرد

خرید 35 میلیارد دلاری شرکت نیمه هادی زایلینکس (Xilinx) توسط AMD به طور رسمی در حال انجام است و اکنون تمام تاییدیه‌های نظارتی مختلف خود را به دست آورده است. ای‌ام‌دی اعلام کرد این خرید ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

خرید 35 میلیارد دلاری شرکت نیمه هادی زایلینکس (Xilinx) توسط AMD به طور رسمی در حال انجام است و اکنون تمام تاییدیه‌های نظارتی مختلف خود را به دست آورده است. ای‌ام‌دی اعلام کرد این خرید که بزرگترین معامله تاریخ آن‌ها خواهد بود، دوشنبه 25 بهمن نهایی خواهد شد.

همانطور که AMD در وبلاگ خود توضیح می‌دهد، این شرکت قصد خود برای خرید Xilinx را در 27 اکتبر سال 2020 اعلام کرد. با این معامله، دو شرکت پیشرو صنعت نیمه‌هادی با محصولات و مشتریان مکمل خود ترکیب خواهند شد.

زایلینکس که بیشتر به عنوان یک شرکت نیمه هادی شناخته می‌شود، در تولید نوع بسیار متفاوتی از تراشه نسبت به پردازنده و پردازشگرهای گرافیکی رایانه و سرورها تخصص دارد که AMD برند خود را بر اساس آن‌ها تشکیل داده است. از طرفی دیگر، این شرکت همچنین فناوری‌های نیمه هادی قابل برنامه‌ریزی مانند FPGA (مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر) و ASIC (مدارهای مجتمع با کاربرد خاص) را تولید می‌کند.

تاثیر خرید زایلینکس برای AMD

زایلینکس

از این تراشه‌ها برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود و AMD با کمک آن‌ها می‌تواند کسب و کار خود را به سمت بازارهای جدید و تراشه‌هایی که تاکنون موفق به تولید آن‌ها نشده، گسترش دهد.

اینتل نیز به عنوان بزرگترین رقیب AMD در سال 2015 شرکت «آلترا» (Altera)، رقیب زایلینکس را خریداری کرد و اکنون ای‌ام‌دی پس از نهایی کردن خرید خود می‌تواند رقابت با اینتل را به شکل جدی‌تری دنبال کند.

با این وجود، باید به این نکته اشاره کرد که زایلینکس نیز مانند AMD یک شرکت نیمه هادی Fabless (بدون ساخت) محسوب می‌شود، به این معنی که تراشه‌های خود را تولید نمی‌کند. بنابراین ای‌ام‌دی پس از خرید این شرکت نیز نمی‌تواند پردازنده‌های خود را به طور مستقل تولید کند.

در نهایت، باید به این موضوع اشاره کرد که معامله بین این دو شرکت در حالی موانع نظارتی خود را برطرف کرده که تلاش انویدیا برای خرید Arm به قیمت 40 میلیارد دلار، به تازگی به دلیل مشکلات نظارتی در ایالات متحده، بریتانیا و اروپا لغو شد.

AMD
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی