ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی کامپیوتر آل این وان مایا MA24 A9

مایا MA24 A9

آل‌این‌وان‌ها کامپیوترهایی بدون کیس هستند اما این موضوع دلیل نمی‌شود انتظار قدرت کمی را از آنها داشته باشیم. در ادامه قصد داریم نگاهی به آل این وان مایا MA24 A9 داشته باشیم که در کنار قیمت مناسب، سخت‌افزار قدرتمندی دارد و می‌تواند از پس کارهای روزمره اداری و خانگی بر آید.

مدت‌ها از زمان عرضه آل‌ای‌وان‌های MSI توسط شرکت ماتریس می‌گذرد. این آل‌این‌وان‌ها در سبد محصولات ماتریس در رده پرچمدارها قرار می‌گیرند. اما برند مایا بر کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب تمرکز دارد. آل‌این‌وان مایا MA24 A9 یکی از همین محصولات است که پردازنده قدرتمندی دارد و می‌تواند از پس تمامی کارهای معمول اداری و خانگی بر آید و از طرف دیگر نسبت به مشخصاتش قیمت بالایی ندارد.

همان طور که احتمالا می‌دانید آل‌این‌وان‌ها چندین مزیت دارند. این کامپیوترها فاقد کیس هستند و تمامی قطعات آنها در پشت مانیتور قرار گرفته است. به همین دلیل به راحتی می‌توان آنها را جابجا کرد و در عین حال جای کمی روی میز می‌گیرند. علاوه بر این معمولا مصرف کمی دارند. مثلا مایا MA24 A9 تنها با یک آداپتور ۱۵۰ واتی عرضه شده که البته در بیشتر شرایط کاری مصرف آن بسیار کمتر از این میزان است.

معرفی ویدیویی مایا MA24 A9

مشخصات فنی آل این وان مایا MA24 A9 :

  • نمایشگر ۲۳.۸ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ‌دی
  • پردازنده نسل نهم اینتل Core i7 9700
  • رم ۸ گیگابایت DDR4
  • کارت گرافیک آنبورد اینتل UHD 630
  • هارد دیسک یک ترابایتی
  • پورت‌ها شامل یک پورت لن گیگابیتی، HDMI، سریال، ۲ پورت USB-2.0 و ۴ پورت USB3.1، جک‌های ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفن و جک آداپتور
  • مجهز به بلوتوث ۴.۰ و وای‌فای 802.11bgn
  • وزن ۵ کیلوگرم
  • همراه با ماوس و کیبورد باسیم

طراحی و کیفیت ساخت

مایا MA24 A9 طراحی شیکی و مینیمالی دارد. کل بدنه دستگاه (به جز پایه) از پلاستیک ساخته شده و ترکیبی از رنگ نقره‌ای مات و براق دارد.

در نمای جلویی شاهد حاشیه‌های باریکی در دو طرف و بالای نمایشگر هستیم و حاشیه‌ پایین هم با این که پهن‌تر است اما در مقایسه با بسیاری از مانیتورهای دیگر و نیز برخی از آل‌این‌وان‌ها باریک‌تر به نظر می‌رسد. در این بخش همچنین لوگوی نقره‌ای رنگ مایا به چشم می‌خورد.

مایا MA24A

نمای پشت دستگاه بسیار زیبا و مینیمال طراحی شده و در میانه آن یک نوار نقره‌ای رنگ براق به چشم می‌خورد. طراحی پایه هم ساده است و در تمام بخش‌ها به استثنا قسمتی که به پشت دستگاه متصل ‌می‌شود جنسی فلزی دارد. بخش زیرین پایه هم به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی از پس متعادل نگه داشتن وزن ۵ کیلوگرمی دستگاه روی میز بر می‌آید. لولای بالای پایه امکان تغییر زاویه مانیتور را می‌ٔهد اما ارتفاع دستگاه را نمی‌توانید تنظیم کنید. مایا MA24 A9 همچنین با یک ماوس و یک کیبورد باسیم عرضه می‌شود که کیفیت چندان بالایی ندارد اما کارتان را راه می‌اندازد.

نمایشگر

مایا MA24 A9 به نمایشگر ۲۴ اینچی یا به طور دقیق‌تر ۲۳.۸ اینچی مجهز شده است. این نمایشگر رزولوشن فول اچ‌دی دارد و پنل آن از نوع IPS است. روکش روی نمایشگر مات است و بازتاب نور چندانی در آن دیده نمی‌شود. همچنین به گفته مایا، نمایشگر به قابلیت آنتی فلیکر و کاهش نور آبی مجهز شده تا در دراز مدت چشمان را خسته نکند؛ البته هیچ اپلیکیشنی برای کاهش نور آبی همراه دستگاه نیست. نمایشگر کیفیت کلی خوبی دارد و روشنایی آن هم برای کار در محیط داخلی کفایت می‌کند اما متاسفانه هیچ تنظیمی برای نمایشگر در اختیار ندارید و اگر قصد تنظیم رنگ، کنتراست، روشنایی، گاما و هر مورد دیگری را داشته باشید تنها به تنظیمات ویندوز محدود هستید.

درگاه‌های ارتباطی

پورت‌های مایا MA24 A9 برای بیشتر کاربران کافی‌ست. بیشتر پورت‌ها زیر دستگاه قرار گرفته‌اند که برای آل‌این‌وان‌ها چندان مرسوم نیست و دسترسی به‌ آنها سخت است. این پورت‌های شامل ۴ عدد USB 3.0، شبکه لن گیگابیتی، سریال، HDMI، دو جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفن و پورت آداپتور هستند. حفره‌های اسپیکر استریو و خروجی هوای فن هم در این بخش قرار گرفته‌اند. اما روی فریم سمت راست دستگاه، دو پورت USB2.0 قرار گرفته که اتصال دستگاه‌ها به آنها ساده‌تر از پورت‌های زیر دستگاه است. کلید پاور نیز زیر همین دو پورت تعبیه شده و هنگام روشن دستگاه، به رنگ آبی روشن می‌شود. مایا MA24A همچنین به وای‌فای bgn و بلوتوث ۴.۰ مجهز شده است.

مایا MA24A

یکی از مزایای مایا MA24 A9 امکان شارژ دستگاه‌های دیگر از طریق تمامی پورت‌های USB حتی در زمان خاموش بودن دستگاه است که البته سرعت شارژ چندان بالایی ندارد اما در بسیاری شرایط می‌تواند کار راه انداز باشد.

سخت‌افزار

کامپیوترهای آل این وان مایا با سخت‌افزارهای متنوعی تولید شده‌اند و پردازنده‌هایی از Core i3 تا Core i7 را شامل می‌شوند. مدلی که در اختیار داریم یعنی مایا MA24 A9 به پردازنده قدرتمند نسل نهم Core i7 9700 مجهز شده که ۸ هسته پردازشی دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳.۰ گیگاهرتز روی تمامی هسته‌ها و سرعت توربوی ۴.۷ گیگاهرتز روی یک هسته دست یابد. جالب این که بر خلاف برخی از آل‌این‌وان ‌های دیگر، در مایا MA24 A9 امکان ارتقای پردازنده را هم دارید.

این مدل همچنین به ۸ گیگابایت رم DDR4 مجهز شده و امکان افزایش رم تا ۳۲ گیگابایت به لطف دو اسلات وجود دارد. حافظه داخلی مایا MA24 A9 یک هارد دیسک یک ترابایتی است که در مقایسه با سایر قطعات سخت‌افزاری قدرتمند دستگاه از نظر سرعت کند به نظر می‌رسد. اما جای نگرانی نیست چون هم می‌توان این هارد دیسک را با یک SSD‌ با رابط SATA 6 جایگزین کرد و هم با حفظ هارد دیسک، یک اس‌اس‌دی M.2 NVMe با سرعت فوق‌العاده بالاتر را روی مادربرد نصب کرد.

مایا MA24A

در مجموع باید گفت که این ترکیب سخت‌افزاری به راحتی از پس اجرای برنامه‌های روزمره و حتی ویرایش عکس بر می‌آید اما به دلیل مجهز شدن به پردازشگر گرافیکی آنبورد اینتل UHD630 نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگین یا حتی متوسط را داشته باشید. در مورد صدای فن دستگاه هم باید گفت که اگرچه هنگامی که به حداکثر دور می‌رسد، کاملا به گوش می‌رسد اما در حدی نیست که آزار دهنده باشد. علاوه بر این سخت‌افزار دستگاه به طور کامل با ویندوز ۱۱ سازگار است. برای نصب درایورها هم مایا با قرار دادن درایورها و نرم‌افزارهای مورد نیاز در یکی از پارتیشن‌های هارد دیسک،‌ کارتان را راحت کرده است.

ویژگی‌های حفاظتی و امنیتی

مایا MA24 A9 از امکانات و ویژگی‌های حفاظتی و امنیتی خاصی از جمله موارد زیر بهره‌مند است:

  • مجهز به شیلدهای فلزی روی بخش‌های مختلف بردها برای حفاظت از سخت‌افزار در برابر نویزهای الکترومغناطیسی و الکتریسیته ساکن بدن و نیز کمک به خنک سازی دستگاه و جریان صحیح هوا
  • امکانات حفاظتی آداپتور شامل فیلتر نوسان ورودی و جلوگیری از ورود آن به مادربرد و محافظت در مقابل اتصالی
  • ماژول TPM برای رمزنگاری اطلاعات و جلوگیری از حملات باج‌افزاری و در عین حال از پیش‌نیازهای ویندوز ۱۱

جمع‌بندی

مایا MA24A

آل‌این‌وان مایا MA24 A9 با پردازنده Core i7 نسل ۹ در کنار ۸ گیگابایت رم به خوبی از پس اجرای تمامی کارهای معمول اداری و خانگی بر می‌آید. البته ماتریس اشاره کرده که همین دستگاه را می‌توان با پردازنده‌های نسل ۱۰ و ۱۱ هم سفارش داد. مهم‌ترین نقطه ضعیف این مدل، مجهز شدن به هارد دیسک است که با تعویض یا ارتقا به SSD حل می‌شود. قیمت مدلی که معرفی کردیم در حال حاضر حدود ۲۳ میلیون تومان است اما قیمت آل‌این‌وان‌های ۲۴ اینچی مایا از حدود ۱۵ میلیون تومان شروع می‌شود. ماتریس، آل‌این‌وان مایا MA24 A9 را با گارانتی ۱۸ ماهه روانه بازار کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.