ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش سالیانه پلتفرم بقراط: از رشد ۲۴۰ درصدی کاربران تا اضافه شدن سرویس‌های دیگر سلامت

پلتفرم سلامت بقراط از گزارش سالیانه خود رونمایی کرد. بر اساس این گزارش کاربران پلتفرم آنلاین سلامت بقراط در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۴۰درصد رشد داشتند، همچنین امسال بیش از ۲۶۲۸۰ ساعت ویزیت آنلاین در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۵

پلتفرم سلامت بقراط از گزارش سالیانه خود رونمایی کرد. بر اساس این گزارش کاربران پلتفرم آنلاین سلامت بقراط در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۴۰درصد رشد داشتند، همچنین امسال بیش از ۲۶۲۸۰ ساعت ویزیت آنلاین در بقراط میزبانی شده است و تعداد پزشکان سامانه را به بیش از ۶۰۰درصد افزایش پیدا کرده است.

پلتفرم بقراط یک نرم افزار جامع برای پزشکان و بیماران به شمار می‌آید که در واقع از آن می‌توان به عنوان یک پلتفرم سلامت یاد کرد. این نرم افزار برای پزشکان آورده‌ای نظیر مدیریت مطب را به همراه دارد و نوبت دهی آنلاین و دیگر موارد مربوط به ارتباط بیمار با پزشک را نیز در برمی‌گیرد.

«مهرشاد تیموری»، مدیرعامل پلتفرم آنلاین سلامت بقراط با اشاره به رشد منابع انسانی بقراط که در ۱۴۰۰ به ۳۵ نفر رسیده، گفت: «قطعا پاندمی کرونا، در سال ۱۳۹۹ به رشد سامانه های سلامت دیجیتال کمک به سزایی کرد، اما در ۱۴۰۰ این عملکرد تیم بقراط بود که شاهد این رشد هستیم».

پلتفرم سلامت بقراط

تیموری برنامه آینده این پلتفرم را چنین تشریح کرد و گفت: «ما امسال علاوه بر پرونده الکترونیک، ویزیت آنلاین و نوبتدهی، تمرکز خود را بر خدمات نسخه معطوف کردیم و توانسته ایم در استانهای تهران، البرز، خوزستان، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمان، گیلان و... خدمات خود را ارائه دهیم ».

بقراط تاکنون جذب سرمایه نداشته است

تیموری پس از این اشاره از رونمایی از خدمات نسخه به صورت جامع‌تر ورود به بازار سلامت همراه را اولویت سال آینده خواند و اضافه کرد: «کاربران پلتفرم آنلاین سلامت بقراط در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۴۰درصد رشد داشتند، همچنین امسال توانستیم بیش از ۳ سال (یعنی ۲۶۲۸۰ ساعت) ویزیت آنلاین را در بقراط میزبانی کنیم و تعداد پزشکان سامانه را به بیش از ۶۰۰درصد افزایش دادیم».

مدیرعامل بقراط به دیجیاتو درباره فعالیت بقراط می‌گوید که این پلتفرم تماما به صورت بوت استرپ بالا آمده و تا امروز جذب سرمایه‌ای انجام نداده است. او تاکید دارد به همین دلیل هم تخفیف‌های حجیمی در این پلتفرم صورت نمی‌گیرد و آنها قصد دارند خدمات خود را با کیفیت درست به مشتریان خود ارائه کنند.

پلتفرم سلامت بقراط

به گفته تیموری مشتریان در بقراط می‌توانند انتخاب کنند طور به پزشکان متصل شوند و چندین گزینه پیش رویشان است: بیمار می‌تواند بسته به نیاز و شرایط خود انتخاب کند که به صورت حضوری یا مشاروه‌های آنلاین تصویری و تلفنی و متنی با پزشک در ارتباط باشد.

بیش از ۷ میلیون کاربر در بقراط ثبت نام کردند

آنطور که مدیران بقراط اذعان دارند، این پلتفرم تا به امروز بیش از ۷ میلیون کاربر ثبت نام شده دارد و آنها قصد دارند برای هر بیمار یک کد اختصاصی داشته باشند تا خود بیمار و پزشکان با همان کد بتوانند به سابقه بیمار دسترسی پیدا کنند و روند درمان تسریع پیدا کند.

مدیرعامل بقراط در پاسخ به دیجیاتو که این کد چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد با اشاره به این موضوع که چنین سیستمی در بسیاری از نقاط دنیا پیاده سازی شده و افراد با یک کد می‌توانند در تمامی مطب‌ها و اپلیکیشن‌های سلامت و داروخانه‌ها به سابقه پزشکی خود دسترسی داشته باشند می‌گوید که با استفاده از این زیرساخت، بیمار می‌تواند قبل از رفتن به پزشک یا مشاوره با او، آزمایشات و دیگر سوابق مربوطه را برای دکتر ارسال کند تا نیم نگاهی به آنها انداخته شود. به باور « » این موضوع می‌تواند روند ویزیت را سریع‌تر کند و درمان بهتری برای بیمار به همراه داشته باشد.

تیموری همچنین درباره فقدان عدم دیتابیس درست از پزشکان در این سامانه و نبود نظرات کاربران درباره پزشکان اعلام کرد که آنها بنا به دلایل مختلف نظرات کاربران را به نمایش عموم نمی‌گذارند: «بیمار در لحظه نظر خود را می‌نویسد، موضوعی که می‌تواند برای نظردهی درباره کیفیت غذای یک رستوران درست باشد اما برای چیزی مثل طول درمان که یک دوره دارد، قابل توجیه نیست.»

پلتفرم سلامت بقراط

تعامل وزارت بهداشت با استارتاپ‌های سلامت انعطاف‌پذیر باشد

مدیران بقراط همچنین درباره لزوم وجود یک ناظر برای پلتفرم‌های سلامت در ایران تاکید کردند که موافق این رگولیشن توسط یک نهاد هستند اما از آنسو تاکید کردند که وزارت بهداشت هم باید با این مجموعه‌ها با انعطاف بیشتری برخورد کند: «وزارت بهداشت در این مدت با برخی استارتاپ‌های سلامت در افتاده اما واقعیت اینست که در نهایت جایی را هم مسدود نکرده و در نهایت سازشی انجام شده است. این رویکرد از رویکرد بسیاری از نهادهای دولتی که فورا به مسدودسازی و نامه زدن روی می‌آورند بهتر است و با تصویب قانونی که در مجلس شده و این نهاد را به عنوان نهاد مجوزدهنده استارتاپ‌های سلامت محور تعیین کرده، انتظار می‌رود که روابط بهتری نیز بین دولت و استارتاپ‌های سلامت شکل بگیرد.»

پلتفرم آنلاین سلامت بقراط در سال ۱۳۹۶ پا به عرصه سلامت کشور گذاشت. این پلتفرم که با هدف ارائه راهکارهای کاربردی و سنجیده در جهت مدیریت هر چه بهتر مطب ها و مراکز درمانی متولد شده با امکاناتی نظیر سیستم مالی، پرونده الکترونیک، سرویس مشاوره آنلاین پزشک و بیمار و... باعث بهبود فرآیند ویزیت و درمان و سهولت کار پزشکان و منشی ها خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی