ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کارآفرینی

ایلان ماسک تعدادی از توییت‌ها و نظرسنجی‌های خود درباره توییتر را حذف کرد

ایلان ماسک برخی از توییت‌های خود درباره شرکت توییتر و محصولات آن را حذف کرده است. او همچنین توییت کاربری را لایک کرده که گفته بود بیانیه «پاراگ آگراوال» درباره انصراف ماسک از ورود به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۵

ایلان ماسک برخی از توییت‌های خود درباره شرکت توییتر و محصولات آن را حذف کرده است. او همچنین توییت کاربری را لایک کرده که گفته بود بیانیه «پاراگ آگراوال» درباره انصراف ماسک از ورود به هیئت مدیره توییتر یعنی به ثروتمندترین فرد دنیا گفته شده باید مراقب رفتار خود باشد و دیگر آزادانه صحبت نکند.

ایلان ماسک در یک هفته اخیر، یعنی از زمانی که خبر خرید 9.2 درصد از سهام توییتر توسط او اعلام شد، پست‌های زیادی درباره این شرکت و پلتفرم آن منتشر کرده بود. ولی به نظر می‌رسد که برخی از توییت‌های او که پیرامون محصولات و سیاست‌های شرکت لحن انتقادی داشته، از روی صفحه مدیرعامل تسلا حذف شده است.

یکی از توییت‌هایی که پاک شده، پیشنهاد ماسک برای تغییر سرویس «توییتر بلو» بوده است. او در پست خود پیشنهاد داده بود که کاربران این سرویس یک تیک مخصوص دریافت کنند و تبلیغات از روی این پلتفرم حذف شود. این رشته توییت در حال حاضر پاک شده اما پاسخ‌هایی که ماسک در ادامه در رابطه با سرویس بلو به کاربران داده بود، هنوز در دسترس قرار دارند.

توییت‌های ایلان ماسک

توییت شاخص دیگری که حذف شده، نظرسنجی تبدیل مقر اصلی توییتر به مرکزی برای بی‌خانمان‌هاست. او در این پست از کاربران پرسیده بود با توجه به این که هیچ‌کس دیگر به خاطر سیاست دورکاری به ساختمان مرکزی شرکت نمی‌رود، آیا بهتر نیست این ساختمان را تغییر کاربری بدهیم؟ اکثر مخاطبان به این نظرسنجی پاسخ مثبت داده بودند.

ایلان ماسک همچنین در نظرسنجی دیگری از کاربران پرسیده بود که به نظرشان حرف w باید از نام توییتر (Twitter) حذف شود یا نه. این توییت هم از روی صفحه مدیرعامل تسلا حذف شده است. فعلا مشخص نیست که دلیل حذف این توییت‌ها چه بوده است.

ایلان ماسک آزادی بیان خود را حفظ کرد؟

پاراگ آگراوال دیروز صبح اعلام کرد که ایلان ماسک از پیوستن به هیئت مدیره توییتر صرف‌نظر کرده است. یکی از کاربران توییتر در پاسخ به بیانیه آگراوال نوشت این یعنی: «ایلان به بزرگ‌ترین سهام‌دار آزادی بیان تبدیل شد. به ایلان گفتند مراقب رفتارش باشد و آزادانه صحبت نکند.»

لایک توییت توسط ایلان ماسک

مدیرعامل تسلا با لایک این توییت تلویحا تایید کرد که وارد هیئت مدیره نشده تا همچنان بتواند آزادانه از این شرکت انتقاد کند. با این حال، نمی‌دانیم که او چرا اکنون دست به حذف این توییت‌های انتقادی زده است. از دیگر دلایلی که برای انصراف ماسک از هیئت مدیره توییتر مطرح می‌شود می‌توانیم به احتمال خرید این شرکت توسط ثروتمندترین فرد دنیا اشاره کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی