ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین چین
تکنولوژی

چین علیرغم ممنوعیت‌‌ها، دومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین جهان است

با وجودی که سال گذشته میلادی دولت محلی چین تمامی فعالیت‌های رمزنگاری را ممنوع کرد، این کشور بعد از آمریکا میزبان 21 درصد نرخ هش بیت کوین جهانی است. براساس مستندات یک گزارش جدید، دولت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

با وجودی که سال گذشته میلادی دولت محلی چین تمامی فعالیت‌های رمزنگاری را ممنوع کرد، این کشور بعد از آمریکا میزبان 21 درصد نرخ هش بیت کوین جهانی است.

براساس مستندات یک گزارش جدید، دولت چین نتوانسته فعالیت مربوط به ارزهای دیجیتال را در سال گذشته میلادی به صورت کامل متوقف کند و این کشور مجددا عنوان یکی از بزرگترین مراکز استخراج بیت کوین (BTC) در جهان را یدک می‌کشد.

طبق آخرین به‌روزرسانی شاخص مصرف برق کمبریج بیت کوین (CBECI)، چین از ژانویه 2022 و ماه‌ها پس از آنکه دولت محلی تمامی عملیات رمزنگاری را در این کشور ممنوع کرد، دومین نرخ هش بیت کوین جهان را از آن خود کرده است.

چین زمانی بزرگ‌ترین استخراج کننده بیت کوین بود

بر اساس داده‌ها، استخراج‌کنندگان بیت کوین در چین تا اوایل سال 2022، در حدود 21.1 درصد از کل توزیع نرخ هش استخراج بیت کوین جهانی را به خود اختصاص داده‌اند و پس از ایالات متحده که 37.8 درصد از کل نرخ هش را تا ژانویه از آن خود کرده است، نام چین می‌درخشد.

چین زمانی بزرگ‌ترین کشور استخراج کننده بیت‌کوین در جهان بود و قدرت نرخ هش بیت‌کوین محلی در سال 2019 در این کشور به رقمی بیش از 75 درصد رسیده بود. پس از تعطیلی مزارع استخراج رمزارز در ژوئیه و آگوست 2021، نرخ هش به صفر درصد کاهش یافت.

علیرغم ممنوعیت کریپتو در سپتامبر 2021، سهم نرخ هش در آن ماه به 22.3 درصد افزایش یافت و در طول دوره مورد تجزیه و تحلیل حتی به کمتر از 18 درصد کاهش پیدا نکرد.

«الکساندر نویمولر»، مدیر پروژه CBECI می‌گوید داده‌های جدید برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای کافیست و نشان می‌‌دهد که استخراج بیت کوین هنوز در چین فعال است. وی می‌گوید: «داده‌های ما به صورت تجربی نشان می‌دهد که استخراج بیت‌کوین هنوز در چین ادامه دارد. اگرچه میزان استخراج در این کشور با قبل متفاوت است، اما به نظر می‌رسد چین هنوز هم میزبان حدود یک پنجم کل نرخ هش جهان است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی