ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آبله میمون
علمی

سازمان بهداشت جهانی: اگر همین حالا دست به کار شویم، آبله میمون مهار می‌شود

مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که کشورهای جهان باید هم اکنون برای مهار شیوع آبله میمون، اقدامات سریعی انجام دهند و اطلاعات مربوط به ذخایر واکسن خود را به اشتراک بگذارند. به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که کشورهای جهان باید هم اکنون برای مهار شیوع آبله میمون، اقدامات سریعی انجام دهند و اطلاعات مربوط به ذخایر واکسن خود را به اشتراک بگذارند.

به گزارش رویترز، «سیلوی برایاند»، مدیر واحد آمادگی در برابر خطرات عفونی جهانی از سازمان جهانی بهداشت در مجمع سالانه آژانس سازمان ملل توضیح داد که اگر در حال حاضر اقدامات درستی انجام شود، احتمالا بیماری آبله میمون بسیار راحت مهار خواهد شد. همچنین هفته گذشته WHO اعلام کرده بود که برای آبله میمون نیاز فوری به واکسیناسیون نیست و شیوع آن قابل کنترل است.

آبله میمون

آبله میمون (Monkeypox) یک بیماری ویروسی معمولا خفیف است که در بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا به عنوان یک «بیماری بومی» شناخته می‌شود. این بیماری معمولا از طریق تماس نزدیک با افراد دیگر منتقل می‌شود و تاکنون به ندرت در سایر نقاط جهان دیده شده است. طی چند هفته گذشته، مواردی از آن در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا گزارش شده است.

تاکنون حدود 300 مورد تایید شده یا مشکوک در حدود 20 کشور از جهان وجود دارد.

برنامه WHO برای مهار آبله میمون

برایاند همچنین در یک جلسه توجیهی گفت:

«فکر می‌کنیم که در حال حاضر اولویت اصلی، تلاش برای مهار انتقال این بیماری در کشورهای غیر بومی است. اقدامات مورد نیاز برای این کار شامل تشخیص زودهنگام و قرنطینه موارد تایید شده و بررسی ارتباطات آن‌ها می‌شود.»

او همچنین توضیح داد که کشورها باید اطلاعات مربوط به ذخایر واکسن‌های آبله‌ خود را به اشتراک بگذارند که می‌تواند برای آبله‌ میمون موثر باشد. یکی از اسلایدهای او، منابع جهانی واکسن آبله را «بسیار محدود» اعلام کرده بود. در همین رابطه، اخیرا آژانس سلامت بریتانیا گفته بود که افراد در معرض خطر ابتلا به آبله ‌میمون باید 21 روز قرنطینه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی