ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

حمایت عجیب فولکس واگن و مرسدس بنز از طرح ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی

هفته قبل کمیسیون اروپا به طرح پیشنهادی ممنوعیت فروش خودروهای جدید درون‌سوز از سال 2035 رای مثبت داد. این طرح که امکان بحث و تبادل نظر درباره آن برای اعضای اتحادیه اروپا تا پایان سال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ تیر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

هفته قبل کمیسیون اروپا به طرح پیشنهادی ممنوعیت فروش خودروهای جدید درون‌سوز از سال 2035 رای مثبت داد. این طرح که امکان بحث و تبادل نظر درباره آن برای اعضای اتحادیه اروپا تا پایان سال وجود دارد، واکنش‌هایی منفی از سوی دو اقتصاد بزرگ اروپا یعنی آلمان و فرانسه به دنبال داشته است. مقامات این دو کشور معتقدند چنین طرحی بیش از حد خوشبینانه بوده و ضمن تحمیل هزینه‌های گزاف، اثرات منفی زیادی روی صنعت خودرو خواهد گذاشت.

ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی

با وجود این خودروسازان برجسته‌ای چون مرسدس بنز و فولکس واگن اعتقاد دارند طرح مذکور تا سال 2035 قابل تحقق است و از این بابت نگران نیستند. فولکس واگن که از حامیان اصلی طرح جنجالی کمیسیون اروپاست، آن را «جاه‌طلبانه اما قابل دستیابی» توصیف کرده و گفته برقی‌سازی صنعت حمل و نقل کاری «غیرقابل بازگشت» است. خودروساز بزرگ ولفسبورگی اعلام کرده برقی‌سازی «تنها روش مناسب از نظر بوم‌شناختی، فناوری و اقتصادی برای جایگزینی موتورهای درون‌سوز در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.»

ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی

مرسدس بنز پا را فراتر نهاده و گفته بسیار زودتر از موعد مقرر و از سال 2030 می‌تواند استفاده از موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد. مدیر روابط عمومی این شرکت در گفتگو با یکی از نشریات توپ را به زمین سیاست‌گذاران انداخته و اظهار کرده اتخاذ چنین تصمیمی البته به آنها مربوط می‌شود.

ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی

ناگفته نماند مرسدس بنز و فولکس واگن تنها خودروسازانی نیستند که از طرح کمیسیون اروپا حمایت می‌کنند. به غیر از این دو، خودروسازان بزرگ دیگری مثل فورد، استلانتیس و جگوار نیز حامی طرح ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال 2035 در اروپا هستند. قبل از نهایی شدن این طرح و تبدیل آن به قانون باید تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا آن را امضا کنند. با توجه به مخالفت آلمان، فرانسه و ایتالیا با این طرح به شکل کنونی، به نظر می‌رسد هنوز چکش‌کاری‌های زیادی روی آن صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی