ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

راهکار فورد برای بهبود سرعت و کیفیت خدمات؛ تعمیر خودروها از راه دور

فورد در تلاش است با کمک تکنولوژی، تعمیر خودرو را برای تکنسین‌های خود تسهیل کند. این کمپانی آمریکایی می‌خواهد بوسیله یک هدست، تمامی تکنسین‌های شاغل در نمایندگی‌ها را به مرکز امداد فنی خود در دیربورن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

فورد در تلاش است با کمک تکنولوژی، تعمیر خودرو را برای تکنسین‌های خود تسهیل کند. این کمپانی آمریکایی می‌خواهد بوسیله یک هدست، تمامی تکنسین‌های شاغل در نمایندگی‌ها را به مرکز امداد فنی خود در دیربورن میشیگان متصل نماید.

هدست فورد

هدستی که برای این کار در نظر گرفته شده، می‌تواند امکان ارتباط ویدیویی و صوتی را فراهم کند. این هدست به فناوری موسوم به SWIS (برگرفته از عبارت ببین آنچه را که من می‌بینم) مجهز است و به تکنسین‌ها اجازه می‏‌دهد مشکلات و ایرادات موجود را عینا به کارشناسان حاضر در مرکز امداد فنی نشان دهند. به گفته دیوید گرین، یکی از متخصصان فورد، این کار تعمیر خودروها را بسیار سرعت بخشیده و زمان انتظار مشتریان را کاهش می‌دهد. وی اظهار کرده هم مشتریان و هم کمپانی از این تکنولوژی نفع می‌برند.

هدست فورد

در هدست فورد، دوربین‌هایی تعبیه شده که نقش چشم را برای کارشناسان مرکز امداد فنی دارند. این هدست دارای فناوری واقعیت افزوده نیز بوده و از این طریق کارشناسان مرکز امداد فنی می‌توانند با هایلایت کردن تصاویر، تکنسین‎‌ها را در کشف و حل ایرادات بهتر یاری کنند.

تکنولوژی نوین فورد فعلا فقط برای کشف ایرادات کاربرد دارد. اما به گفته این کمپانی در آینده می‌توان کاربردهای بیشتری را برای آن تعریف کرد. تایید تعویض قطعاتی مثل شیشه جلو و استفاده از آن در عملیات گسترده و انبوه برخی از این کاربردها هستند.

هدست فورد

آنطور که اعلام شده، فورد حدود 150 کارشناس را در مرکز امداد فنی استخدام کرده است. این مرکز هر هفته پاسخگوی تقریبا 5 هزار تماس از نمایندگی‌های فورد در سرتاسر آمریکاست. ناگفته پیداست که توضیح مشکلات از طریق تلفن بعضا دشوار بوده و امکان حل ایرادات به این شیوه وجود ندارد. طبق آمار، تا 200 بار در تماس‌های هفتگی، کارشناسان فورد باید با مراجعه به بیرون و بازدید اختصاصی مشکلات را بررسی کنند. روشن است که این امر نیازمند صرف زمان بوده و باعث اتلاف وقت می‌شود.

بر اساس داده‌های موجود، فورد تاکنون حدود 1200 هدست را در نمایندگی‌های خود فعال کرده و در 90 روز گذشته 350 تماس ویدیویی از تکنسین‌ها داشته است. این کمپانی تاکید کرده تمامی نمایندگی‌ها باید تا پایان سال باید به تکنولوژی SWIS مجهز باشند. به غیر از آمریکا، شماری از نمایندگی فورد در کشورهای دیگری مثل کانادا، آفریقای جنوبی، بریتانیا، پورتو ریکو، تایوان و استرالیا نیز به این تکنولوژی مجهز هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی