ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دانگ فنگ نانو باکس؛ نسخه دیگری از رنو کوئید برقی با قیمت کمتر از 300 میلیون تومان

خودروسازان چینی و فرانسوی از ابتدای قرن 21 ام همکاری خود را آغاز کردند. یکی از همکاران جدی فرانسوی‌ها در چین، خودروسازی دولتی دانگ فنگ است که به طور همزمان با پژو و رنو همکاری ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

خودروسازان چینی و فرانسوی از ابتدای قرن 21 ام همکاری خود را آغاز کردند. یکی از همکاران جدی فرانسوی‌ها در چین، خودروسازی دولتی دانگ فنگ است که به طور همزمان با پژو و رنو همکاری می‌کند. جدیدترین محصول این شرکت یعنی دانگ فنگ نانو باکس، در حقیقت نسخه چینی رنو سیتی K-ZE است.  رنو سیتی K-ZE به طور همزمان با نام داچیا اسپرینگ نیز در اروپای شرقی عرضه شده است. نکته جالب اینکه نانو باکس در حدود 9 هزار دلار (کمتر از 300 میلیون تومان) قیمت دارد که به عنوان یک خودرو برقی، رقمی بسیار مناسب به نظر می رسد.

به نظر می‌رسد رنو علاقه زیادی به فروش لیسانس تولید مدل سیتی K-ZE دارد. این خودرو علاوه بر نام دانگ فنگ نانوباکس، با چند نام دیگر نیز در بازار جهانی عرضه شده است. این خودرو در بازار برزیل با نام رنو کوئید ای-تک الکتریک شناخته می‌شود. ونوسیا e30 نام دیگر این خودرو برای بازار چین است. فنگ ژینگ T1، آئولوس EX1 و فنگ گوانگ E1 (هر دو از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ هستند) نیز نسخه‌های تغییر شکل یافته رنو سیتی K-ZE به شمار می‌روند.

داچیا اسپرینگ

خودروساز چینی برای تولید یک خودرو برقی ارزان‌قیمت، بسیاری از قطعات ظاهری دانگ فنگ نانو باکس را از جنس پلاستیک ساخته است. پلاستیک نسبت به فولاد بسیار ارزان‌تر است و علاوه برآن استفاده از پلاستیک سبب شده است تا چهره دانگ فنگ نانوباکس نسبت به برادران پرتعداد خود متفاوت باشد.

مشخصات دانگ فنگ نانو باکس

دانگ فنگ نانو باکس خودرویی کوچک است و در حقیقت ابعادی مشابه رنو کوئید دارد. طول این خودرو 3.73 متر، عرض آن 1.58 متر و ارتفاع آن 1.52 متر است. فاصله بین دو محور این کراس‌اوور کوچک نیز 2.42 متر برآورد می‌شود که از همه نظر مشابه رنو سیتی K-ZE است.

دانگ فنگ نانوباکس و سایر خودروهای مشابه آن، از ترکیب موتور الکتریکی 33 کیلوواتی (44 اسب‌بخار) و پکیج باتری‌های 26.8 کیلووات ساعتی بهره می‌برند. مطابق آزمون برد خودروهای برقی در چین، دانگ فنگ نانو باکس می‌تواند به برد 331 کیلومتر دست یابد.

دانگ فنگ نانو باکس

پیش فروش دانگ فنگ نانوباکس با قیمت 66000 یوان یا 9849 دلار در چین آغاز شده است. با این حال مشتریان چینی نگران نخواهند بود، چرا که نسخه‌های مختلفی از رنو سیتی K-ZE با برندها و اسامی مختلف در بازار این کشور عرضه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی