ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شرکت Synchron با پیشی گرفتن از نورالینک، در مغز یک بیمار آمریکایی تراشه کار گذاشت

استارتاپ نورالینک ایلان ماسک برای کاشت تراشه مغزی در مغز انسان هنوز مجوز FDA‌ را دریافت نکرده، اما حالا شرکت Synchron که رقیب نورالینک محسوب می‌شود، اولین کاشت تراشه روی یک بیمار آمریکایی را انجام ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

استارتاپ نورالینک ایلان ماسک برای کاشت تراشه مغزی در مغز انسان هنوز مجوز FDA‌ را دریافت نکرده، اما حالا شرکت Synchron که رقیب نورالینک محسوب می‌شود، اولین کاشت تراشه روی یک بیمار آمریکایی را انجام داده است. 

به گزارش بلومبرگ، این شرکت موفق شده تراشه مغزی خود را روی یک بیمار آمریکایی دارای مشکلاتی در توانایی حرکت کردن و صحبت کردن مورد استفاده قرار دهد تا وی بتواند تنها با فکر کردن صفحات وب‌ را مرور کند. همچنین امید آن می‌رود که تراشه مغزی Synchron به این بیمار در چک کردن ایمیل‌ها کمک کرده و همچنین با ارسال و دریافت پیامک با دیگران ارتباط برقرار کند. در واقع هدف تراشه مغزی آن است که بیماران دارای ضعف حرکتی و ناتوانی در تکلم بتوانند تنها از طریق انتقال افکار خود دستورات لازم را به سیستم‌های کامپیوتری منتقل کنند. 

کاشت تراشه مغزی توسط شرکت Synchron

پیشتر شرکت Synchron دستگاه‌های خود را روی چهار بیمار در استرالیا کاشته بود و بلومبرگ نیز گزارش مربوط به آن را منتشر کرده بود. ظاهرا بعد از استفاده از این فناوری، آنها هیچ گونه عارضه خاصی نداشتند و می توانستند از طریق این دستگاه پیام‌هایی را از طریق واتس‌اپ دریافت و ارسال کرده و خرید آنلاین انجام دهند. 

شرکت Synchron در ژوئیه 2021 مجوز FDA را دریافت کرد تا بتواند فاز آزمایش انسانی دستگاه خود را برای قرار دادن ارتباط مغز و سیستم کامپیوتری شش بیمار آغاز کند.

این سیستم کاشت مغزی بدون نیاز به جراحی و باز کردن جمجمه بیمار یا آسیب رساندن به بافت کاشته می‌شود. پزشک در واقع برشی در گردن بیمار ایجاد می‌کند تا بتواند الکترود مربوط را در یک رگ خونی در قشر حرکتی قرار دهد. این تراشه مغزی در واقع در قسمت برنامه‌ریزی، کنترل و اجرای حرکات ارادی کاشته می‌شود.

بعد از کاشت تراشه، در گام بعدی دستگاهی در قفسه سینه بیمار قرار می‌گیرد تا اتصال و ارتباطی با تراشه برقرار کند. این دستگاه از طریق بلوتوث با سیستم کامپیوتری و گوشی هوشمند بیمار در ارتباط است. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_82
    Amir_82 | ۵ خرداد ۱۴۰۲

    مسیر جالب و در عین حال خطرناکی داریم قدم میذاریم

مطالب پیشنهادی