ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سوپر کروز
خودرو

سوپر کروز جنرال موتورز جدی ترین رقیب اتوپایلوت تسلا شد؛ نبرد فناوری خودران در سرزمین یانکی‌ها

بی تردید تکنولوژی رانندگی خودران در آینده نه چندان دور فراگیر خواهد شد و سوپر کروز جنرال موتور بازیگر جدی همین میدان است.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

شبکه جاده‌ای سوپر کروز، سیستم رانندگی خودکار جنرال موتورز است که امکان هدایت خودرو بدون نیاز به دستان راننده را فراهم می‌کنند. اکنون و مطابق اعلام جنرال موتورز، هزاران مایل از جاده‌های ایالات متحده و کانادا به شبکه جاده‌ای سوپر کروز اضافه شده‌اند. مالکان خودروهای جنرال موتورز اکنون قادر هستند تا از خدمات رانندگی خودران جنرال موتورز در بسیاری از جاده‌های این دو کشور آمریکای شمالی استفاده کنند. سوپرکروز جنرال موتورز در حال حاضر تنها به صورت آزمایشی فعال است. کاربران نسخه آزمایشی تاکنون 54 میلیون کیلومتر را با این ابزار طی کرده‌اند و می توان از حیث دقت، این فناوری را رقیب مستقیم اتوپایلوت تسلا قلمداد کرد.

سیستم رانندگی خودکار سوپر کروز از اواخر سال جاری میلادی در خودروهای تمام الکتریکی جنرال موتورز در دسترس کاربران خواهد بود. خودروهایی که براساس پلتفرم الکتریکی ماژولار جنرال موتورز ساخته شوند، از این سامانه پشتیبانی خواهند کرد.

سوپر کروز
Enhanced Super Cruise will include automated lane change, which will allow the hands-free system to change lanes on the highway when requested by the driver and certain conditions are met.

شبکه سوپرکروز در حال حاضر تنها از بزرگراه‌های بین ایالتی در آمریکا پشتیبانی می‌کند. با گسترش شبکه راه‌های این سامانه، کاربران می‌توانند از هزاران مسیر اصلی و فرعی در نواحی مختلف کانادا و ایالات متحده استفاده کنند.

مهندس ارشد جنرال موتورز سوپرکروز، ماریو مایورانا در این باره گفت: ما در حال اضافه کردن جاده‌های بیشتر به سوپر کروز هستیم تا مشتریان بیشتری قابلیت استفاده از این ابزار را داشته باشند. ما در حال دنبال کردن چیزی هستیم که معتقدیم جامع‌ترین مسیر برای رسیدن به استقلال رانندگی در صنعت خودروسازی است.

سوپر کروز چگونه کار می‌کند؟

سامانه سوپر کروز یک میدان حسی اطراف خودرو ایجاد می‌کند و با استفاده از اطلاعات این میدان به هدایت خودرو می‌پردازد. این میدان حسی با استفاده از اطلاعاتی ایجاد می‌شود که توسط نقشه‌ها، سنسورهای لیدار، دوربین‌ها و GPS‌ مهیا شده‌اند. هم‌افزایی اطلاعات فراهم شده توسط این سیستم‌ها به حفظ استقلال وسیله نقلیه کمک می‌کند و در عین حال احساس اطمینان خاطر بیشتری را به راننده القا می‌کند.

کمک‌های ارائه شده به راننده از سوی سامانه سوپرکروز شامل شتاب‌گیری و ترمزگیری است. این فرامین توسط کد از پیش تعیین شده اجرا می‌شوند که وظیفه آن حفظ فاصله میان خودروهای جلویی و عقبی است. همچنین این سامانه وظیفه نگهداری خودرو را بین خطوط جاده برعهده دارد. برخی از خودروها نیز به سامانه ارتقا یافته سوپر کروز مجهز هستند. این سامانه حرکات بدن راننده را کنترل می‌کند تا متوجه میل او برای تغییر جهت خودرو شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی