ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تصویر روز ناسا: خداحافظی مسنجر با زمین

فضاپیمای مسنجر لحظه دور شدن از زمین را از دید خود ثبت کرده است که سوژه تصویر یا بهتر است بگوییم، ویدئوی امروز ناسا است.

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

ترک زمین چه حسی دارد؟ چنین اتفاقی در زندگی هر فردی می‌تواند بسیار تاثیرگذار و تا آخر عمر همراه او باشد. فضاپیمای مسنجر (MESSENGER) لحظه دور شدن از زمین را از دید خود در سال ۲۰۰۵ میلادی/۱۳۸۴ خورشیدی، ثبت کرده است که سوژه تصویر یا بهتر است بگوییم ویدیوی امروز ناسا است.

فضاپیمای مسنجر در همان سال برای بررسی بیشتر سیاره عطارد پرتاب شد. نام این فضاپیما مخفف «سطح، محیط فضایی، ژئوشیمی و تصویربرداری عطارد» (Mercury Surface-Space Environment، Geochemistry and Ranging) است و یادآور مرکوری خدای روم باستان، پیک خدایان دیگر است. مرکوری (Mercury) معادل خدای هرمس یونانیان باستان نیز شناخته می‌شود.

در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟

این فضاپیما در سال ۲۰۱۱ میلادی/۱۳۹۰ خورشیدی به عطارد رسید و تا سال ۲۰۱۵ میلادی/۱۳۹۴ خورشیدی در مدار این سیاره باقی ماند. در این تایم‌لپس می‌توانید حرکت زمین به دور خودش را با دور شدن فضاپیمای مسنجر ببینید.

سمت رو به خورشید زمین به قدری روشن است که ستاره‌های زمینه تصویر دیده نمی‌شود. این فضاپیما در طول ماموریت خود توانست نقشه کاملی از سطح سیاره عطارد به دست آورد. مسنجر حتی توانست لایه‌های درونی عطارد را مطالعه کند و از آن نقشه‌برداری کند. در نهایت، فضاپیمای مسنجر یکی از ماموریت‌های ناسا بود که پس از پایان آن به کره‌ای برخورد می‌کند و از بین می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی