ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موشک مافوق صوت
علمی

آمریکا از پهپادی غول پیکر برای آزمایش موشک مافوق صوت و سلاح‌های دوربرد استفاده می‌کند

شرکت صنایع هوافضا و جنگ‌افزار «نورثروپ گرامن» (Northrop Grumman)، سازنده پهپاد غول پیکر RQ-4 RangeHawk اعلام کرد که این دستگاه به‌زودی برای پشتیبانی و آزمایش موشک مافوق صوت در ایالات متحده مورد استفاده قرار خواهد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

شرکت صنایع هوافضا و جنگ‌افزار «نورثروپ گرامن» (Northrop Grumman)، سازنده پهپاد غول پیکر RQ-4 RangeHawk اعلام کرده که این دستگاه به‌زودی برای پشتیبانی و آزمایش موشک مافوق صوت در ایالات متحده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مرکز مدیریت منابع آزمایشی وزارت دفاع (TRMC) ایالات متحده به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای توسعه موشک مافوق صوت، قصد دارد از پهپاد غول پیکر نورثروپ گرامن یعنی RQ-4 RangeHawk استفاده کند.

موشک مافوق صوت

RQ-4 که معمولا با نام GlobalHawk شناخته می‌شود یک هواپیمای تجسسی کنترل از راه دور است که اولین بار در سال 1998 به پرواز در آمد و برای استفاده توسط نیروی دریایی ایالات متحده نیز سازگار شده است. RQ-4 از یک موتور توربوفن رولز-رویس F-137 استفاده می‌کند که قادر به تولید 34 کیلونیوتن نیرو است و بردی معادل 22800 کیلومتر و 34 ساعت استقامت را ارائه می‌کند.

سال گذشته در گزارشی گفته شده بود که نیروی هوایی ایالات متحده تصمیم گرفته تا GlobalHawk خود را تا سال 2027 بازنشسته کند. اکنون نورثروپ گرامن در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرده که این هواپیما به SkyRange، برنامه آزمایش موشک مافوق صوت TRMC منتقل می‌شود تا به عنوان RangeHawks، مجددا پیکربندی شود.

آزمایش موشک مافوق صوت با پیکربندی مجدد پهپاد نورثروپ گرامن

موشک مافوق صوت

با وجود این پیکربندی مجدد، هواپیما مذکور به سیستم پیشرفته‌ای برای آزمایش ابزارهای مافوق صوت و سایر سلاح‌های دوربرد مجهز خواهد شد. نورثروپ گرامن توضیح می‌دهد که «ارتفاع، استقامت و انعطاف‌پذیری بالای نور خورشید» ارائه شده توسط RangeHawks در جمع‌آوری سنجش از راه دور و سایر پارامترهایی مربوط به ابزارهای مافوق صوت بسیار مهم است.

از موشک‌های مافوق صوت به عنوان جدیدترین مرز رقابت تسلیحاتی یاد می‌شود و تاکنون کشورهایی مانند روسیه و کره شمالی ادعا کرده‌اند که این فناوری را با موفقیت آزمایش و به نمایش گذاشته‌اند. با این حال، برنامه موشکی مافوق صوت ایالات متحده در طول چند سال گذشته با مشکلات زیادی مواجه شده و سرانجام ماه گذشته نیروی هوایی ایالات متحده تایید کرد که سلاح واکنش سریع هوایی (ARRW) خود را با موفقیت آزمایش کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی