ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا مدل X
خودرو

پنج سال و 144 هزار کیلومتر با تسلا مدل X؛ مزایا و معایب اولین شاسی‌بلند برقی بازار

تسلا مدل X خودرو شاسی بلند مشهور شرکت تسلا است. یک خانواده امریکایی اکنون تجربه 5 سال مالکیت این خودرو را منتشر کرده‌اند.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

پنج سال تجربه مالکیت یک خودرو، زمان مناسبی است تا مزایا و معایب آن بر مصرف‌کننده مشخص شوند. یکی از این خودروها تسلا مدل X است که از سال 2017 تاکنون در تملک یک شخص قرار دارد. این تسلا بیش از 90000 مایل (144800 کیلومتر) را در این پنج سال طی کرده است و مالک در مجموع نظر مثبتی نسبت به آن دارد.

این ویدیو توسط کانال یوتیوب فمیلی تهیه شده است که یکی از طرفداران مشهور تسلا و ایلان ماسک هستند. درست زمانی که تسلا مدل ایکس توسط ایلان ماسک رونمایی شد، آن‌ها یک دستگاه تسلا مدل ایکس 100D از این خودرو را خریداری کردند. توصیه‌های آن‌ها اکنون برای افرادی که قصد خرید یک خودرو الکتریکی دست دوم را دارند، مفید خواهد بود.

نخست باید بدانید که هزینه نگهداری تسلا مدل X در طول این پنج سال، بیش از صد هزار دلار بوده است. درهای پروانه‌ای این خودرو که همچون بال‌های شاهین باز می‌شوند، جذاب‌ترین مزیت این خودرو برای مشتریان هستند. صندلی‌های راحت و شیشه‌ بزرگ جلو نیز از دیگر مزایا تسلا مدل ایکس محسوب می‌شوند. این شاسی بلند برقی به چند سنسور لیدار مجهز است که کنترل سرعت را هنگام استفاده از سیستم اتوپایلوت برعهده خواهند داشت. در نهایت قابلیت رقص خودرو با یک موزیک خاص، مزیت مهم‌ دیگری برای این تسلا مدل X محسوب می‌شود.

معایب تسلا مدل X

با این حال تسلا مدل X مشکلاتی نیز دارد. یکی از آن‌ها نحوه نمایش اطلاعات روی نمایشگر خودرو است که به رنگ زرد می‌گراید. همچنین با گذشت چند سال از عمر خودرو، رایانه قادر به محاسبه برد دقیق خودرو نیست چرا که بازدهی باتری‌ها در مقایسه با وضعیت اولیه کاهش یافته است. همچنین سرعت شارژ باتری‌های این خودرو با گذر زمان کاهش یافته‌اند و حتی در صورت استفاده از شارژر سریع 250 کیلوواتی، بایستی 30 دقیقه را برای پر شدن باتری‌های خودرو صبر کنید.

خانواده او علاوه بر تسلا مدل ایکس، مالک یک تسلا مدل S و تسلا مدل Y‌ نیز هستند. او می‌گوید که برای سفرهای طولانی ترجیح می‌دهد تسلا مدل S را با خود ببرد چرا که رایانه این خودرو قابلیت پیش‌بینی برد دقیق‌تری را در اختیار او قرار می‌دهد. مالک اکنون ترجیح می‌دهد تا به جای تسلا مدل X، یک تسلا مدل Y‌ داشته باشد. این کراس‌اوور کوچکتر است، باتری‌های آن با سرعت بیشتری شارژ می‌شوند و برد کلی خودرو نیز از مدل ایکس بیشتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی