ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گرمایش زمین
علمی

کشورهای تولیدکننده 70 درصد غذای جهان، تا 2045 با خطر گرمای شدید روبه‌رو می‌شوند

افزایش دمای کره زمین هر روز اثرات منفی خود را بیش از پیش نشان می‌دهد. کشاورزی و سلامت کشاورزان نیز این مسئله مستثنی نیست.

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

بررسی‌ها نشان می‌دهد گرمایش زمین تا سال 2045 حدود 64 کشور دنیا از جمله اقتصادهای بزرگی مانند چین، برزیل و ایالات متحده را دربر خواهد گرفت که درحقیقت 71 درصد از تولید فعلی مواد غذایی جهان را بر عهده دارند.

با افزایش دمای زمین، محصولات کشاورزی زودتر خشک می‌شوند و ادامه این روند تا سال 2045 تهدید بزرگی برای تولید مواد غذایی در جهان خواهد بود - این گرمایش بر سلامت کشاورزان شاغل در این حوزه نیز اثر می‌گذارد.

همه ما می‌دانیم که دمای کره زمین درحال افزایش است. موج گرمای ناشی از این تغییرات آب و هوایی تاثیرات گسترده‌ای بر زندگی ما گذاشته‌اند. هرساله جبهه‌های هوای گرم وارد سرزمین‌های کشاورزی می‌شود و بر محصولات آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

افزایش دما باعث نگرانی فزاینده‌ای در زمینه سلامت افراد نیز می‌شود - به ویژه کسانی که در خارج از منزل در محیط‌های باز کار می‌کنند (مانند کشاورزان). هنگامی که سطح رطوبت افزایش می‌یابد، گرم بودن هوا خطر بیشتری برای آن‌ها دارد.

آخرین ارزیابی‌های انجام شده توسط شرکت «Verisk Maplecroft» به بررسی این مسئله پرداخته است تا محاسبه کند گرمایش زمین که درحال تبدیل شدن به یک خطر بزرگ برای کشاورزان است، بر چه عواملی تاثیر می‌گذارد. در این مطالعه کشاورزی در 20 کشور از جمله هند - که به عنوان غول کشاورزی شناخته می‌شود - در نظر گرفته شده است.

گرمایش زمین

در این میان برنج و محصولاتی مانند کاکائو و حتی گوجه فرنگی بیشترین آسیب را خواهند دید.

دانشمندان پیش از این محاسبه کرده‌اند که تا سال 2045 دمای کره زمین 2 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد - وضعیتی که بدتر از دوره پیش از صنعتی شدن است. کشور هند که به مسئول تولید 12 درصد از مواد غذایی جهان در سال 2020 بوده است و به بهره‌وری از نیروی کار در فضای باز وابسته است، درحال حاضر در معرض خطر شدید افزایش دما و گرمایش زمین قرار دارد. تحقیقات نشان می‌دهد تا سال 2045 کشورهای دیگر مانند آفریقای مرکزی، چین، ایالات متحده، کشورهای صادر کننده برنج مانند کامبوج، تایلند و ویتنام نیز در این لیست قرار بگیرند.

گرمایش زمین هم خطرات فیزیکی برای انسان به همراه دارد و هم بر زنجیره مواد غذایی ما اثر می‌گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی