ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایالات متحده اولین چارچوب قانونی جامع رمزارزها را منتشر کرد

9 آژانس فدرال اولین چارچوب قانونی جامع حاوی 6 بند اصلی در مورد ارزهای دیجیتال منتشر کردند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

به دنبال فرمان اجرایی «جو بایدن» ریاست جمهوری آمریکا در مورد رویکرد مسئولانه دارایی‌های دیجیتال، 9 آژانس فدرال اولین چارچوب قانونی جامع حاوی 6 بند اصلی در مورد ارزهای دیجیتال منتشر کردند.

این چارچوب منتشر شده حاوی اطلاعاتی مرتبط با تلاش‌های 9 آژانس فدرال طی 6 ماه گذشته است. برگه اطلاعات حاوی بندهای مذکور در تاریخ 16 سپتامبر در وب‌سایت رسمی کاخ سفید منتشر شده و شامل 7 بخش است:

  1. حمایت از مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و مشاغل.
  2. ارتقا دسترسی به خدمات مالی ایمن و مقرون به صرفه.
  3. تقویت ثبات مالی.
  4. پیشبرد نوآوری‌های جدید به صورت مسئولانه.
  5. تقویت رهبری مالی جهانی و رقابت پذیری.
  6. مبارزه با تامین مالی به صورت غیرقانونی.
  7. بررسی ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده (CBDC).

اولین چارچوب قانونی جامع رمزارز آمریکا

برخی از بخش‌ها حاوی اطلاعات جدید و خاصی نیستند ولی مجددا بر اصول و سیاست‌هایی که دولت کنونی به آن پایبند است، تاکید می‌کنند. به عنوان مثال، برای حفاظت از مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران، این بند از تنظیم کنندگان مقررات از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا می‌خواهد به‌شدت تحقیقات و اقدامات اجرایی را علیه اقدامات غیرقانونی در فضای دارایی‌های دیجیتال مورد توجه قرار دهد. هرچند در این چارچوب قانونی، هنوز وظایف رگولاتورها به تفکیک شفاف سازی نشده است.

در حالی که  اطلاعات منتشر شده چارچوب قانونی و دیدگاه‌های آژانس‌های ایالات متحده را در مورد دارایی‌های دیجیتال روشن می‌کند، اما دقیقا مشخص نیست که این چارچوب‌های نظارتی چقدر با رویکردهای نظارتی اروپا متفاوت است.

شاید یکی از مهمترین بخش‌های این برگه منتشر شده به CBDC ایالات متحده مربوط می‌شود که نشان می‌دهد دولت آمریکا پیش از این نیز اهدافی را برای CBDC دنبال می‌کرده که نیاز به تحقیقات بیشتر داشته است. در واقع نشان می‌دهد این موضوع برای ایالات متحده بسیار اهمیت دارد و خزانه داری نیز کارگروهی بین سازمانی را با مشارکت فدرال رزرو، شورای اقتصاد ملی، شورای امنیت ملی و دفتر سیاست‌گذاری علم و فناوری کاخ سفید (OSTP) رهبری خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی