ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خورشید
علمی

ناسا تصویری از خورشید آتشین در حال خندیدن منتشر کرد

لکه‌های تیره روی خورشید که باعث شده خندان به نظر برسد، در واقع حفره‌های تاجی هستند و چهره شادی به ستاره منظورمه شمسی داده‌اند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

محققان ناسا با استفاده از رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید (SDO) تصویر پرتره‌ای از خورشید را به اشتراک گذاشته‌اند که به نظر می‌رسد این ستاره منظومه شمسی دارای دو چشم تیره، یک بینی گرد در حال چرخش و لبخندی کوچک است.

حساب توییتر NASA Sun, Space & Scream که این تصویر را به اشتراک گذاشته است، نوشت:

«لبخند بزنید! [Say cheese!]

امروز رصدخانه پویایی‌شناسی خورشیدی ناسا خورشید را در حال «لبخند زدن» ثبت کرد. این لکه‌های تیره روی خورشید که در نور فرابنفش دیده می‌شوند، به عنوان حفره‌های تاجی شناخته می‌شوند و مناطقی هستند که بادهای سریع خورشیدی به فضا می‌تابد.»

تصویر ناسا

SDO سال 2010 پرتاب شد و از آن زمان تاکنون در فضا حضور داشته و فعالیت‌های خورشید را زیر نظر دارد. دانشمندان از این رصدخانه برای مطالعه آب‌و‌هوای فضا و ردیابی شعله‌ها و فوران‌های آن استفاده می‌کنند.

شوخی کاربران با تصویر خورشید خندان

تصویر خورشید خندان، به دلیل خاص و منحصر‌به‌فرد بودنش مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف قرار گرفته و همچنین برخی حساب‌های توییتر شوخی‌هایی با آن کرده‌اند.

به عنوان مثال یکی از کاربران توییتر از شباهت خورشید موجود در این تصویر به یکی از شخصیت‌های فرنچایز Ghostbusters با نام Stay Puft Marshmallow Man اشاره کرده است (تصویر زیر) که تقریبا حالات صورت آن‌ها شبیه به یکدیگر است.

Ghostbusters

حساب رسمی شورای تاسیسات علم و فناوری نیز سعی کرده تصویر ناسا را بازسازی کند و همزمان با جشن هالووین، آن را به یک کدو تنبل شاد تبدیل کرده است که تصویر آن را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

کدو تنبل

در اخبار مرتبط دیگری، آخرین خورشیدگرفتکی سال 2022 روز سه شنبه (3 آبان) رخ داد و سایه ماه روی این ستاره قرار گرفت تا منظره نجومی فوق‌العاده‌ای تشکیل شود. این خورشید‌گرفتگی از بیشتر اروپا، شمال آفریقا، خاورمیانه و بخش‌های غربی آسیا قابل مشاهده بود و اخیرا در گزارش دیگری عکس‌های گرفته شده از آن توسط عکاسان سراسر جهان را به نمایش گذاشتیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی