ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برخلاف وعده ایلان ماسک، دسترسی 1300 ترمینال در اوکراین به استارلینک بخاطر مسائل مالی قطع شده بود

گزارشی جدید می‌گوید برخلاف گفته‌های ایلان ماسک، دسترسی ترمینال‌های ارتش اوکراین به استارلینک بخاطر مسائل مالی اخیرا قطع شده بود.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

اگرچه ایلان ماسک گفته بود که حتی بدون دریافت کمک مالی هم استارلینک به سرویس‌دهی در اوکراین ادامه می‌دهد، اما گزارشی جدید می‌گوید در تاریخ 2 آبان (24 اکتبر) ارتش اوکراین بخاطر آفلاین شدن 1300 ترمینال استارلینک، بخشی از دسترسی‌اش به اینترنت را از دست داده بود که دلیل آن، مسائل مالی بوده است.

چند هفته پیش ایلان ماسک گفته بود در صورت عدم دریافت بودجه، استارلینک سرویس‌دهی در اوکراین را متوقف می‌کند. البته ثروتمندترین فرد جهان پس از مدتی از حرفش عقب‌نشینی کرد و گفت بدون کمک مالی هم اسپیس ایکس به سرویس‌دهی ادامه می‌دهد. اما ظاهرا این حرف وعده‌ای پوشالی بوده چرا که تقریبا یک هفته پس از این گفته، دسترسی 1300 ترمینال در اوکراین بخاطر مسائل مالی قطع شد و البته این شرکت به مذاکره برای دریافت بودجه ادامه می‌دهد.

به گزارش CNN، در حالی این قطعی رخ داده که استارلینک مشغول مذاکره با پنتاگون بوده و به گفته یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا، همه می‌دانند که ایلان ماسک هزینه سرویس‌دهی در اوکراین را دریافت می‌کند:

«مذاکرات ادامه دارند و همه در واحد ما می‌دانند که باید به آن‌ها پول بدهیم. ما همچنین می‌خواهیم چیزی به صورت مکتوب داشته باشیم چرا که نگرانیم ایلان ماسک در آینده نظرش را عوض کند.»

خلف وعده ایلان ماسک و دردسرهای ارتش اوکراین

ایلان ماسک در تاریخ 23 مهر پس از انتقادهای فراوان، رسما در توییتی اعلام کرد که به ارائه رایگان استارلینک در اوکراین آن هم بطور نامحدود ادامه می‌دهد، هرچند در همان زمان هم برخی گزارش‌ها به این موضوع اشاره داشتند که اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در این کشور رایگان نیست.

ایلان ماسک حتی یک هفته بعد و در تاریخ 2 آبان دوباره در توییتی تایید کرد که حتی اگر پنتاگون کمک مالی نکند، باز هم استارلینک در اوکراین قطع نمی‌شود. اما ظاهرا در همان روز بخاطر مسائل مالی، دسترسی 1300 ترمینال به اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس قطع می‌شود.

به گزارش CNN، قطعی اینترنت ماه گذشته میلادی یک مشکل بزرگ برای ارتش اوکراین به وجود آورده. در ماه مارس اوکراین 1300 ترمینال از یک شرکت بریتانیایی خریداری می‌کند و اسپیس ایکس از این کشور می‌خواهد که برای استفاده از آن‌ها، ماهی 2500 دلار هزینه بپردازد. اما پس از مدتی اوکراین دیگر نمی‌تواند ماهی 3.25 میلیون دلار به اسپیس ایکس پول بدهد و از وزارت دفاع بریتانیا درخواست کمک می‌کند.

وزارت دفاع بریتانیا پس از مذاکرات پرداخت هزینه بخشی از ترمینال‌ها را برعهده می‌گیرد اما ظاهرا تمام هزینه‌ها از سوی بریتانیا پرداخت نمی‌شود.

بنابراین طبق این گزارش، ظاهرا برخلاف وعده‌های ایلان ماسک مبنی بر ارائه رایگان استارلینک در اوکراین، حداقل این سرویس برای ارتش این کشور کاملا رایگان نبوده و اسپیس ایکس هزینه سرویس‌دهی در اوکراین را دریافت کرده و برای ادامه این کار به دنبال دریافت بودجه از پنتاگون است. البته در حال حاضر ارتش اوکراین بدون پرداخت کامل هزینه‌ها به استفاده از استارلینک ادامه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۵ آبان ۱۴۰۱

    ایلان قبلا گفته 25300 پایانه فرستاده شده اوکراین 10630 تاش پرداخت میشه پس 1300 تا خیلی نیست

مطالب پیشنهادی