ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: حتی اگر پنتاگون کمک مالی نکند، باز هم استارلینک را در اوکراین قطع نمی‌کنیم

ایلان ماسک دوباره تایید کرده که حتی بدون دریافت کمک مالی از وزارت دفاع آمریکا، استارلینک را در اوکراین قطع نمی‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

در هفته‌های اخیر سرویس‌دهی استارلینک در کشور جنگ‌زده اوکراین به یکی از موضوعات داغ تبدیل شده و حالا مدیرعامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک وعده داده که حتی اگر پنتاگون بودجه این کار را تامین نکند، استارلینک را در اوکراین قطع نمی‌کند.

موضوع از آنجایی شروع شد که ایلان ماسک از هزینه‌های ده‌ها میلیون دلاری استارلینک در اوکراین خبر داد و پس از آن گفت که دیگر قادر به تامین مالی این پروژه در اوکراین نیست و باید پنتاگون هزینه‌ها را برعهده بگیرد. همین حرف کافی بود تا انتقادهای زیادی از ثروتمندترین فرد جهان صورت بگیرد و البته نگرانی‌هایی هم ایجاد شود.

عقب‌نشینی ماسک از احتمال قطع استارلینک در اوکراین

پس از این واکنش‌ها، ایلان ماسک گفت با وجود ضرر مالی به ارائه رایگان استارلینک در اوکراین ادامه می‌دهد، هرچند گزارش‌ها می‌گویند اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در این کشور رایگان نیست.

با وجود عقب‌نشینی ایلان ماسک از گفته‌هایش، گزارش‌ها از بررسی امکان درنظر گرفتن بودجه از سوی اتحادیه اروپا و پنتاگون برای استارلینک خبر دادند.

اما حالا ایلان ماسک دوباره تایید کرده که خبری از قطع شدن استارلینک در اوکراین نیست. مدیرعامل اسپیس ایکس در توییتی در واکنش به گزارشی مبنی بر امکان دریافت بودجه از اتحادیه اروپا، گفته حتی بدون کمک مالی پنتاگون هم استارلینک به سرویس‌دهی ادامه می‌دهد:

«قبل از اینکه وزارت دفاع آمریکا جوابی بدهد، به «میخائیلو فدوروف» گفتم که حتی اگر وزارت دفاع تامین مالی این پروژه را برعهده نگیرد، اسپیس ایکس از قطعی استارلینک خودداری می‌کند.»

استارلینک اوکراین

در واکنش به این گفته، فدوروف، معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین از ماسک تشکر کرده است. بنابراین به نظر نمی‌رسد که فعلا ایلان ماسک برنامه‌ای برای قطع استارلینک در این کشور داشته باشد، البته همچنان نمی‌توان از این موضوع اطمینان داشت. شاید روزی ثروتمندترین فرد جهان مانند چند هفته پیش اعلام کند در صورت عدم دریافت کمک مالی، استارلینک را قطع می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۲ آبان ۱۴۰۱

    نباید از ایلان ماسک همچین توقعی داشت که از جیب خودش هزینه ای انجام بده امیدوارم دولت ها این هزینه هارو جبران کنن
    این همه ثروتمند دیگه مثل بیل گیتس یا جف بزوس هستن چرا کمک نمیکنن به ایلان ماسک؟

    • realtime
      realtime | ۳ آبان ۱۴۰۱

      گیتس باز یه چیزی ولی بزوس زیاد از ماسک خوشش نمیاد

مطالب پیشنهادی