ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک اد مارکی
تکنولوژی

سناتور آمریکایی برای مقابله با ایلان ماسک، خواستار قوانین جدیدی برای شرکت‌های فناوری شد

سناتور «اد مارکی» که پیش‌تر از ایلان ماسک خواسته بود توضیحاتی درباره توییتر ارائه کند، حالا خواستار قوانین جدیدی برای کنترل شرکت‌های فناوری شده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

سناتور «اد مارکی»، نماینده ایالت ماساچوست آمریکا به‌دنبال نادیده‌گرفته‌شدن نامه خود به ایلان ماسک، حالا خواستار تصویب قوانین جدیدی برای کنترل شرکت‌های بزرگ فناوری شده است. او می‌گوید کنگره باید به دوره ناتوانی شرکت‌های فناوری در زمینه قانون‌گذاری برای خود پایان دهد و قوانینی را برای حفظ ایمنی کاربران در برابر تمایلات میلیاردرها تصویب کند.

اد مارکی پیش‌تر نامه‌ای به ایلان ماسک فرستاد و از او خواست که تا 4 آذر توضیح دهد که سیستم احراز هویت پولی در توییتر چگونه کار می‌کند. او حالا در توییتی در‌این‌باره نوشته است: «ایلان ماسک توانست جواب توییت‌های من را بدهد، اما نتوانست پاسخ نامه‌ام را که ضرب‌الاجل آن تا دیروز بود، ارسال کند و به سؤالات مبنایی درباره سیستم تیک آبی توییتر پاسخ دهد.»

به‌دنبال عرضه سرویس توییتر بلو، اکانت‌های زیادی دست به جعل هویت حساب‌های سرشناس و برندها زدند. به‌دنبال این اتفاق، مارکی در نامه‌ای به ماسک سؤالاتی را در این رابطه از او پرسید. او در ادامه گفتگویی در توییتر با ایلان ماسک داشت و او را تهدید کرد که اگر شرکت‌هایش را اصلاح نکند، کنگره این کار را انجام خواهد داد.

سناتور اد مارکی
سناتور اد مارکی

آیا قوانین جدیدی برای کنترل شرکت‌های فناوری تصویب می‌شوند؟

ماسک در حال حاضر هنوز به جدیدترین توییت سناتور مارکی جواب نداده است. فعلاً نمی‌توان گفت که آیا درخواست این نماینده کنگره در‌نهایت به تصویب قانون جدیدی برای شرکت‌های بزرگ فناوری منجر می‌شود یا خیر.

اگرچه ثروتمندترین فرد جهان پاسخ مستقیم نامه اد مارکی را نداده، اما به‌تازگی اعلام کرده است که سیستم تیک تأییدیه این شبکه اجتماعی تغییر خواهد کرد. براساس سیاست جدید توییتر، شرکت‌ها تیک طلایی، اکانت‌های دولتی تیک خاکستری و اشخاص تیک آبی دریافت خواهند کرد. ایلان ماسک وعده داده که به‌زودی اطلاعات بیشتری در‌این‌باره منتشر شود.

مدیرعامل جدید توییتر امیدوار است که با سرویس جدید بلو بتواند درآمدزایی بیشتری از این شبکه اجتماعی داشته باشد. این کمپانی در حال حاضر عمده درآمدهای خود را از راه تبلیغات به دست می‌آورد، اما ایلان ماسک می‌خواهد این شرایط را تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۷ آذر ۱۴۰۱

    و البته که دموکرات هستش

مطالب پیشنهادی