ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

elon musk
تکنولوژی

انتشار قسمت دوم پرونده‌های توییتر وجود لیست سیاه مخفی را تأیید کرد

تحقیقات جدید تحت عنوان «پرونده‌های توییتر» نشان می‌دهد تیمی از کارمندان این شبکه اجتماعی، لیست‌های سیاه توییتر را ایجاد می‌کرده‌اند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

قسمت دوم اسنادی تحت عنوان «پرونده‌های توییتر» نشان می‌دهد تیمی از کارمندان که در این شبکه اجتماعی لیست‌های سیاه ایجاد می‌کردند، مانع از ترند‌شدن برخی توییت‌ها می‌شدند و عمداً با ایجاد محدودیت‌هایی، از بازدید برخی موضوعات پرطرفدار جلوگیری می‌کردند. همچنین تمامی این فعالیت‌ها بدون اطلاع کاربران انجام می‌شد.

ایلان ماسک وعده داده بود اطلاعات محرمانه‌ای را تحت عنوان پرونده‌های توییتر (Twitter Files) منتشر کند تا نشان دهد حامی آزادی بیان است. در همین راستا، ابتدا وی مجوز انتشار اسنادی از توییتر را داد که نشان می‌داد این شبکه اجتماعی چگونه جلوی انتشار مقاله‌ای درباره پسر «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا را گرفته است. اکنون و در ادامه، رشته توییتی توسط حساب کاربری Weiss منتشر شده که پرده از برخی فعالیت‌های توییتر برمی‌دارد.

پس از انتشار این گزارش، ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد این شبکه اجتماعی روی به‌روزرسانی نرم‌افزاری کار می‌کند تا وضعیت واقعی حساب‌های کاربری را نشان دهد. این به‌روزرسانی به‌وضوح وضعیت shadowbanned کاربران را نشان می‌دهد و آن‌ها متوجه می‌شوند پست‌ها یا حتی حساب کاربری آن‌ها به عمد محدود شده است یا خیر.

نام چهار مدیر ارشد توییتر در این پرونده‌های جدید به چشم می‌خورد

در قسمت دوم پرونده‌های توییتر، نام چهار مدیر ارشد توییتر از جمله «ویجایا گده»، رئیس بخش حقوقی، سیاست و اعتماد توییتر، «یوئل راث»، رئیس جهانی اعتماد و ایمنی این شبکه اجتماعی و حتی «پاراگ آگراول» و «جک دورسی» مدیران عامل سابق توییتر در این پرونده‌های جدید به چشم می‌خورد. Weiss ادعا می‌کند حساس‌ترین تصمیم‌های توییتر توسط این گروه گرفته می‌شد و آن‌ها چنین موضوعاتی را هدایت می‌کردند. وی همچنین اضافه می‌کند فعالیت این گروه‌ها ظاهراً خارج از دسترس ناظران و فرایندهای موجود استاندارد بوده است.

Weiss برای اثبات ادعاهای خود، اسکرین‌شات‌هایی را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهند چگونه برخی حساب‌های کاربری توییتر، محدود می‌شوند.

پرونده‌های توییتر: از لیست سیاه مخفی تا ایجاد محدودیت در افزایش تعداد بازدیدها

ایلان ماسک، مالک جدید توییتر پیش‌تر اعلام کرده بود یکی از دلایل اصلی خرید این شبکه اجتماعی، ایجاد محیطی برای تمامی کاربران با سلایق مختلف است تا بتوانند ایده‌های خود را به‌راحتی مطرح کنند و آزادی بیان در این پلتفرم به‌معنای واقعی اجرایی شود. از زمان ورود به توییتر، ایلان ماسک تصمیم‌های پرسروصدایی برای توییتر گرفته است.

اکنون جزئیات بیشتری در مورد عملکرد تیم داخلی توییتر، قبل از تصاحب این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. رشته توییتی توسط حساب کاربری Weiss توییت شده که نشان می‌دهد تیم‌هایی از کارمندان توییتر، بلک لیست یا همان لیست‌های سیاه این شبکه اجتماعی را ایجاد می‌کرده‌اند. همچنین این تیم‌های کاری از ترند‌شدن برخی از توییت‌ها جلوگیری کرده و به عمد نمی‌گذاشتند برخی توییت‌های مربوط به موضوعات پرطرف در این شبکه اجتماعی بتوانند بازدید خوبی بگیرند. تمامی این فعالیت‌ها بدون اطلاع کاربران توییتر و به‌صورت محرمانه انجام می‌شدند.

توییتر با استفاده از Visibility Filtering سعی داشت جستجوی برخی اکانت‌ها را مسدود کند تا دسترسی به توییت‌های چنین حساب‌های کاربری محدود شوند. Weiss می‌گوید توییتر مانع نمایش برخی پست‌های پرطرفدار می‌شود و محدودیت‌هایی را در به نمایش درآمدن آن‌ها ایجاد می‌کند.

حال باید دید در ادامه، پرونده‌های توییتر چه اطلاعات دیگری را فاش می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی