ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ترامپ توییتر
تکنولوژی

قسمت پنجم پرونده‌های توییتر: تیم ایمنی توییت‌های ترامپ را ناقض قوانین نمی‌دانست

قسمت جدید پرونده‌های توییتر یک بار دیگر به موضوع مسدودسازی حساب کاربری «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه فشار کارمندان و برخی از مدیران باعث شد دیدگاه تیم ایمنی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

قسمت جدید پرونده‌های توییتر یک‌بار دیگر به موضوع مسدودسازی حساب کاربری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا پرداخته است و نشان می‌دهد که چگونه فشار کارمندان و برخی از مدیران باعث شد تا دیدگاه تیم ایمنی مبنی بر عدم تخلف ترامپ نادیده گرفته شود.

پنجمین قسمت پرونده‌های توییتر توسط «بری وایس» روایت شده است و وقایع مربوط به آخرین گفت‌وگوها درباره مسدودسازی حساب ترامپ را نشان می‌دهد. این رشته توییت یادآور می‌شود که ترامپ در تاریخ 8 ژانویه در شرایطی که تنها یک اخطار با اخراج دائمی از این شبکه اجتماعی فاصله داشت، دو توییت منتشر کرد.

او در توییت اول خود خطاب به 75 میلیون «میهن‌پرست آمریکایی» که به او رأی داده بودند، گفت هیچ‌کس حق بی‌احترامی یا برخورد غیرمنصفانه با آن‌ها را ندارد. ترامپ در توییت بعدی خود اعلام کرد که نمی‌خواهد در مراسم تحلیف ریاست جمهوری «جو بایدن» شرکت کند.

در همین حین، عده زیادی از منتقدان ترامپ در داخل و خارج از توییتر خواستار مسدودسازی حساب کاربری او شده بودند. در‌واقع، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرده بود که بیش از 300 کارمند توییتر در نامه‌ای به «جک دورسی»، مدیرعامل شرکت خواستار اخراج ترامپ از این شبکه اجتماعی شده‌اند.

پرونده‌های توییتر: توییت‌های ترامپ دعوت به خشونت نکرده بودند

از این رو، از کارمندان متخصص در این زمینه خواسته شد تا مسئله «دعوت به خشونت» را در توییت‌های جدید ترامپ بررسی کنند. ولی آن‌ها خیلی زود اعلام کردند که پست‌های جدید رئیس‌جمهور وقت آمریکا قوانین این شرکت را نقض نکرده است. در‌نهایت «آنیکا ناوارولی» از طرف تیم ایمنی گفت آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ترامپ سیاست‌های شرکت را زیر پا نگذاشته است.

کمتر از 90 دقیقه پس از اعلام نظر تیم ایمنی، «ویجایا گده»، مدیر تیم حقوقی توییتر این پرسش را مطرح می‌کند که آیا می‌توان این توییت‌ها را متضمن دعوت به خشونت در آینده تلقی کرد یا خیر. در‌نهایت عده دیگری از کارمندان وارد تفسیر توییت ترامپ می‌شوند و بحث از آنجا بالا می‌گیرد.

ساعاتی بعد اعلام می‌شود که توییتر به‌خاطر دعوت به خشونت، تصمیم به تعلیق دائمی اکانت ترامپ گرفته است. این مسئله با انتقاد بسیاری از سیاستمداران جهان از جمله «امانوئل مکرون» از فرانسه و «انگلا مرکل» از آلمان روبه‌رو شد.

بری وایس در بخشی از قسمت جدید پرونده‌های توییتر به مقایسه شیوه برخورد این شرکت با سایر سیاستمداران برجسته دنیا و دونالد ترامپ می‌پردازد. او ادعا می‌کند که توییتر سیاست دوگانه‌ای را در زمینه برخورد با رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در پیش گرفته بود.

اگر پیش‌تر پرونده‌های توییتر را مطالعه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم قسمت اول، دوم، سوم و چهارم را هم بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی