ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
کسب و کار

جورج هاتز، هکر مشهور آیفون پس از حدود پنج هفته از سمت خود در توییتر استعفا کرد

جورج هاتز که با نام هکری geohot شناخته می‌شود و اخیرا با دو وظیفه به توییتر پیوسته بود، از سمت خود استعفا کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

«جورج هاتز»، که با نام هکری «geohot» به‌عنوان اولین کسی که قفل آیفون را شکسته و پلی‌استیشن 3 را جیلبریک کرده است، شناخته می‌شود، از سمت خود در توییتر استعفا کرد. او که یکی از مخالفان ایلان ماسک محسوب می‌شود، اخیراً برای حل دو مشکل مهم به این شرکت ملحق شده بود.

او در حساب توییتری خود نوشت:

«امروز استعفای خود از توییتر را ارائه کردم. قدر این فرصت را می‌دانم، اما فکر نمی‌کنم که تأثیر واقعی در آنجا داشته باشم. علاوه‌بر‌این، دیدن اینکه GitHub من خراب شده، ناراحت‌کننده است. به کدنویسی برمی‌گردم!»

جورج هاتز

دوره زمانی کوتاه حضور geohot در توییتر

هاتز در 16 نوامبر پس از ابراز حمایت از اعلامیه ایلان ماسک مبنی بر اینکه این شرکت باید در کارهای خود «بسیار سخت‌گیر» باشد، با درخواست پیوستن به توییتر روبه‌رو شد. او که در ماه اکتبر از مدیرعاملی استارتاپ خودران Comma AI استعفا داده بود، در پاسخ به توییتی که او را مسخره کرده بود، گفت که با یک دوره 12‌هفته‌ای کارآموزی در توییتر موافقت کرده است و ماسک نیز در پاسخ به او نوشت: «حتماً باید [در این رابطه] صحبت کنیم.»

دو روز بعد، در 18 نوامبر، هاتز گفت که به‌طور رسمی برای توییتر کار می‌کند. سه روز پس از آن، geohot در توییت دیگری گفت که ماسک به او دو وظیفه را محول کرده است و او 12 هفته فرصت دارد تا آن‌ها را تمام کند: رفع مشکل قابلیت جست‌وجو و پاپ‌آپ لاگین که مانع از گشت‌و‌گذار بدون اکانت در این شبکه اجتماعی می‌شود.

اگر زمان استخدام هاتز در توییتر را 18 نوامبر در نظر بگیریم، به این معنی است که او حدود 5 هفته و نیم از دوره کارآموزی 12 هفته‌ای خود را در این شرکت مشغول بوده است. در‌حالی‌که مشخص نیست مشکل مربوط به جست‌وجو برطرف شده است یا خیر، اکنون می‌توان بدون حساب کاربری پنجره ورود به سیستم را بست و به مرور توییتر ادامه داد.

هاتز در چند وقت گذشته در توییت‌هایی به خروج خود اشاره کرده بود. به عنوان مثال او با برگزاری یک نظرسنجی درباره استعفای خود به‌عنوان یک کارآموز از کاربران سؤال کرده بود. (البته نظر کاربران این بود که او کناره‌گیری نکند.) او همچنین نارضایتی خود از سیاست توییتر برای ممنوع‌کردن لینک‌های اینستاگرام را نشان داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی