ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

بیل گیتس: ایلان ماسک در توییتر بدون برنامه تصمیم‌گیری می‌کند

به گفته گیتس، ایلان ماسک تصمیمات خود برای توییتر را فی‌البداهه می‌گیرد که این امر باعث دوگانگی شبکه اجتماعی می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز درباره توییتر و مدیرعامل جدید آن یعنی ایلان ماسک صحبت کرده است. به گفته او، ماسک در توییتر تصمیمات خود را بدون برنامه‌ریزی قبلی و به‌صورت «فی البداهه» اتخاذ می‌کند که این موضوع باعث ایجاد دودستگی دیجیتال برای این شبکه اجتماعی می‌شود.

بنیان‌گذار مایکروسافت در مصاحبه‌ای با این نشریه گفت که وضعیت دوگانگی دیجیتال این شبکه اجتماعی در‌حال وخیم‌تر شدن است. گیتس به فایننشال تایمز گفت:

«فکر می‌کنم، مطمئناً، وضعیت توییتر همه چیز را تحریک می‌کند. به‌جای مجموعه‌ای از اقدامات عینی که توسط گروه وسیعی از مردم انجام می‌شود، شما به‌نوعی شاهد فعالیت‌های از نوع درلحظه هستید.»

این کارآفرین و نیکوکار بزرگ اضافه کرد که توییتر باید به مسائلی توجه کند که باعث سوءتفاهم در مورد ایمنی واکسن شده یا شورش‌ها را تحریک می‌کند.

مدیرعامل توییتر

شیوه مدیریت ایلان ماسک

اظهارات گیتس در‌حالی مطرح شده که قبلاً در گزارش‌هایی گفته شده بود که ماسک از مدیران، وکلا و مهندسان برخی از شرکت‌های دیگر خود مانند تسلا و اسپیس ایکس و همچنین عموزاده‌ها و طرفدارانش برای کار در توییتر دعوت کرده است. علاوه‌بر‌این، هزاران کارمند از جمله رؤسای ارشد، پس از چندین دوره اخراج و تعدیل نیرو، از توییتر خارج شده‌اند.

ایلان ماسک که چهار شرکت دیگر از جمله اسپیس ایکس و تسلا را اداره می‌کند، از زمان خرید توییتر در اواخر اکتبر، به‌خاطر مدیریتش در این شبکه اجتماعی زیر ذره‌بین قرار دارد. یکی از بزرگ‌ترین تصمیم‌هایی که این شبکه اجتماعی تحت رهبری ماسک گرفت، بازگرداندن حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با برگزاری یک نظرسنجی بود.

ماسک که در طول این مدت تصمیمات زیادی را براساس نظرسنجی‌ها گرفته است، اخیراً نیز یک نظرسنجی درباره کناره‌گیری‌اش از سمت ریاست توییتر برگزار کرد که 57.7 درصد از کاربران رضایت خود از این موضوع را نشان داده بودند. به‌دنبال این نظرسنجی، مدیرعامل توییتر گفت که به محض پیداکردن جایگزین، از مدیرعاملی کناره‌گیری می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی