ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طرح نیروگاه هسته‌ای
علمی

بریتانیا می‌خواهد با ساخت رآکتورهای هسته‌ای کوچک با بحران انرژی مقابله کند

بریتانیا برای تأمین امنیت انرژی خود از شرکت‌های خصوصی خواسته تا طرح‌های پیشنهادی برای ساخت رآکتورهای هسته‌ای ماژولار کوچک را ارائه کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ دی ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

دولت بریتانیا می‌خواهد منابع انرژی پاک خود را از طریق توسعه رآکتورهای هسته‌ای کوچک افزایش دهد. کارشناسان می‌گویند این کشور در نقطه عطفی در زمینه مبارزه با بحران انرژی قرار دارد و حرکت به‌سمت راکتورهای کوچک می‌تواند راهکار مناسبی برای این مشکل باشد.

به گزارش Engineering News-Record، دولت بریتانیا اعلام کرده که پذیرای پیشنهاد صنایع تولید و توسعه فناوری‌های مربوط به رآکتورهای هسته‌ای ماژولار کوچک (SMR) است. «ریچارد ام. اسپرینگمن»، معاون شرکت Holtec International می‌گوید: «این کشور به چندین طرح نیروگاه هسته‌ای بر مبنای فناوری راکتورهای آب فشرده نیاز دارد که خود را ثابت کرده و مشغول فعالیت باشند.» هدف دولت ظاهراً تضمن امنیت انرژی‌های عاری از کربن تا 10 سال آینده است.

شرکت انگلیسی Balfour Beatty چندی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با Hyundai Engineering and Construction و شرکت آمریکایی Holtec International به توافق رسیده است تا راکتور آب فشرده SMR-160 را در بریتانیا بسازد. این راکتور قادر به تولید 160 مگاوات برق است و می‌تواند Balfour Beatty را به یکی از اولین پیمانکاران بریتانیایی برای ساخت SMR در این کشور تبدیل کند.

شرکت‌های زیادی درپی ساخت رآکتورهای هسته‌ای در بریتانیا هستند

ساخت اولین مجموعه از این راکتورها از سال 2028 شروع می‌شود و این شرکت انتظار دارد که تا سال 2050 به 32 راکتور SMR با مجموع توان 5.1 گیگاوات دست یابد.

شرکت رولز رویس هم به‌تازگی اعلام کرده است که سه موقعیت را برای احداث کارخانه به‌منظور تولید راکتورهای ماژولار کوچک در بریتانیا در نظر گرفته است. این شرکت مدعی است که مجموعه‌ای از ایستگاه‌های نیروگاهی SMR آن‌ها می‌تواند امنیت انرژی بریتانیا را ارتقا داده و دستیابی به اهداف کاهش آلودگی در تولید برق را ممکن کند.

شرکت GE Hitachi Nuclear Energy از کارولینای شمالی در آمریکا دیگر شرکتی است که اخیراً از بریتانیا برای راکتورهای SMR خود درخواست مجوز کرده است. شرکت بعدی در این فهرست NuScale Power Corp نام دارد که در‌واقع اولین دریافت‌کننده مجوز برای راکتورهای خود در آمریکا بود و حالا می‌خواهد فعالیتش را در بریتانیا هم آغاز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی