ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت مجازی
تکنولوژی

HTC از هدست واقعیت مجازی Vive XR Elite با قیمت 1099 دلار رونمایی کرد

هدست واقعیت مجازی XR Elite برای رقابت با هدست‌های Quest شرکت متا و دستگاه شایعه‌شده اپل طراحی شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

HTC پیش‌فروش هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده جدیدی با نام Vive XR Elite را آغاز کرده است. XR Elite یک هدست 1099 دلاری است که اچ‌تی‌سی آن را برای رقابت با هدست‌های Quest شرکت متا و دستگاه شایعه‌شده اپل طراحی کرده. این دستگاه از اواخر فوریه عرضه می‌شود و از بازی‌ها و برنامه‌هایی که HTC در هدست‌های گذشته ارائه کرده است، به‌علاوه تجربه‌های واقعیت ترکیبی تمام رنگی پشتیبانی می‌کند.

Vive XR Elite برای مصرف‌کنندگانی طراحی شده است که در یک بسته نسبتاً سبک به‌دنبال بازی‌ها، رسانه‌های غیرفعال و ابزارهای بهره‌وری هستند. HTC وعده طراحی کوچک و سبکی را به کاربران داده است و این هدست 625 گرم وزن دارد. بنابراین هرچند از Meta Quest 2 سنگین‌تر بوده، اما به‌طور قابل‌توجهی از Quest Pro با وزن 722 گرمی‌اش سبک‌تر است.

HTC

XR Elite واقعیت ترکیبی را با دوربین‌های رنگی و حسگر عمق برای آگاهی بیشتر از موقعیت کاربران ارائه می‌کند؛ چیزی که متا در ابتدا برای هدست Quest Pro خود برنامه‌ریزی کرده بود، اما درنهایت تصمیم گرفت تا آن را به دستگاه خود اضافه نکند.

مشخصات هدست واقعیت مجازی XR Elite

دیگر مشخصات XR Elite قابل‌قبول هستند، اما برای یک هدست واقعیت مجازی عرضه‌شده در سال 2023 پیشگام نیستند. وضوح نمایشگر حدود 2K پیکسل در هر چشم، میدان دید مورب 110 درجه‌ای، نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی، 12 گیگابایت حافظه، 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و چیپ Snapdragon XR2 کوالکام که در Meta Quest 2 2021 نیز استفاده شده بود، از جمله مشخصات این دستگاه هستند.

هدست HTC

این هدست همچنین دارای چهار دوربین را زاویه دید عریض است که به آن اجازه می‌دهد حرکات دست کاربران یا یک جفت کنترلر حرکت را با استفاده از طراحی Vive Focus 3 قبلی HTC ردیابی کند.

اچ‌تی‌سی قول داده است که باتری این هدست حدود دو ساعت دوام خواهد آورد و از طریق USB-C شارژ می‌شود. همچنین کنترلرهای آن نیز قابل‌شارژ هستند و عمر باتری نزدیک به 10 ساعت را ارائه می‌دهند.

بسته 1099 دلاری این هدست همراه با یک باتری و دو کنترلر حرکتی به‌همراه یک بسته بازی/برنامه در برخی بازارها عرضه خواهد شد. همچنین HTC در کنگره جهانی موبایل که اواخر بهار امسال برگزار خواهد شد، یک بسته سازمانی را اعلام خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی