ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

ایلان ماسک رکورد گینس را شکست؛ بزرگ‌ترین زیان مالی شخصی در تاریخ

گینس در گزارشی اعلام کرده که ایلان ماسک حالا رکورد جهانی بزرگ‌ترین ضرر مالی شخصی در طول تاریخ را به نام خود ثبت کرده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

ایلان ماسک پیش از تصمیم‌گیری برای خرید توییتر، ثروتمندترین فرد دنیا بود. اما حالا با گذشت چندین ماه و تکمیل این معامله 44 میلیارد دلاری، حجم زیادی از ثروت شخصی خود را از دست داده و به گفته گینس، رکورد بزرگ‌ترین زیان مالی شخصی در طول تاریخ را به نام خود ثبت کرده است.

به گزارش وب‌سایت رکوردهای جهانی گینس، مجموع ضررهای شخصی ایلان ماسک باید از ضرر 58.6 میلیارد دلاری «ماسایوشی سون»، سرمایه‌گذار ژاپنی در سال 2000 عبور کرده باشد. مجله فوربز تخمین می‌زند که مدیرعامل تسلا از ماه نوامبر 2021 حدود 182 میلیارد دلار ضرر کرده باشد، اما برخی منابع این رقم را بالغ بر 200 میلیارد دلار اعلام کرده‌اند.

فوربز می‌گوید ارزش دارایی‌های شخصی ماسک از 320 میلیارد دلار در بالاترین نقطه خود در سال 2021 به 138 میلیارد دلار در ژانویه 2023 رسید. بااین‌حال، همه این اتفاق متوجه ماجراجویی او در توییتر نیست. فوربز می‌گوید بخش عمده افت دارایی‌های این کارآفرین جنجالی به‌خاطر افت قیمت سهام تسلاست؛ هرچند بعضی‌ها باور دارند که خرید توییتر در این افت قیمت تأثیر داشته است.

ایلان ماسک

ایلان ماسک بیشترین ضرر را از افت قیمت سهام تسلا متحمل شد

پیش‌تر در مقاله‌ای به شما گفته بودیم که چرا ایلان ماسک احتمالاً دیگر نمی‌تواند جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا را پس بگیرد. در همان مقاله اشاره کردیم که بخش عمده دارایی‌های ماسک از سهام تسلا تشکیل شده که از سال گذشته تاکنون ریزش 65 درصدی را تجربه کرده است.

اگر برایتان سؤال است که چه کسی جای ماسک را در رده‌بندی ثروتمندترین افراد جهان گرفته، پاسخ «برنار آرنو»، تاجر فرانسوی است. او بنیان‌گذار شرکت LVMH است و با دارایی تقریبی 203 میلیارد دلار حالا فاصله نسبتاً زیادی با ماسک پیدا کرده و 146.5 میلیارد دلار دارایی شخصی دارد.

با تمام این رخدادها، تسلا همچنان ارزشمندترین شرکت خودروسازی دنیاست و ماسک هم در توییتی اعلام کرده بود که وضعیت بنیادی دارایی‌های او در بلندمدت مناسب است. او البته گفته بود که دیوانگی بازار در کوتاه‌مدت قابل‌پیش‌بینی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی